تبلیغات بنری

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر مینیاتوری از تبلیغات بنری

تبلیغات، یکی از راه‌های برقراری ارتباط کسب و کار با جامعه مخاطبه. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن دنیای دیجیتال، تبلیغات هم رنگ و بوی دیجیتالی به خودشون گرفتن. یکی از روش‌های تبلیغات توی اینترنت، تبلیغات بنری هست که هر دیجیتال مارکتر کلی ازش استفاده می‌کنه و هممون هم احتمالا یک بار باهاش رو به رو شدیم. تو این مقاله می‌خوایم در رابطه با تبلیغات بنری و کاربردهاش صحبت کنیم.

تبلیغات بنری چیست؟

به دنبال اینترنتی شدن کسب و کارها و روی کار اومدن بازاریابی دیجیتالی یا همون دیجیتال مارکتینگ به جای بازاریابی سنتی، تبلیغات بنری هم خودشون رو به جای تبلیغات سنتی جا زدن.

تبلیغات بنری سایت یک سری تبلیغات هستند که در قالب تصویر، متن  و ویدیو در بخش‌های مختلف یک سایت قرار می‌گیرن. معمولا برای ساخت بنر‌ها از رنگ‌ها و متن‌های جذاب استفاده میشه تا توجه کاربر رو به خودش جلب کنه. با کلیک روی این بنر‌ها کاربر به صفحه مورد نظر هدایت میشه. هدف این نوع تبلیغات، رسوندن پیام تبلیغاتی برند به کاربران و افزایش ترافیک سایت هست. معمولا بنر‌های تبلیغاتی رو در سایت‌هایی قرار میدیم که بازدیدکنندگان اون سایت جامعه هدف ما باشن. انتخاب تبلیغات بنری متحرک یا تبلیغات بنری ثابت، به عهده خود طراح و با توجه به بودجه‌ای است که برای طراحی بنر در نظر گرفته میشه.

آشنایی با انواع تبلیغات بنری

تبلیغات به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم میشن؛ شما اگه دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ باشید حتما دیدید که مدرس دیجیتال مارکتینگ راجع به انواع تبلیغات بنری صحبت کرده. ما هم در ادامه شما رو با انواع تبلیغات بنری آشنا می‌کنیم.

ریچ مدیا ادز

منظور از rich media ads همون ویدیو‌هایی هست که موقع لود شدن سایت به صورت غیر منتظره نمایش داده میشن. البته حالت کاربر پسندانه‌تری هم دارن که مزاحمتی ایجاد نکنه. این سبک ویدیو‌ها تا زمانی که کاربر موسش رو روی اون نبره پخش نمیشن.

overlays

قطعا موقع گشت و گذار در وب بارها با این نوع تبلیغات بنری رو به رو شدید. این بنر‌ها در قسمت بالای صفحه مرورگر ظاهر میشن و کاربر می‌تونه به راحتی اون‌ها رو ببنده.

بنرهای تعاملی

همونطور که از اسمش هم معلومه این نوع بنر کاربر رو به تعامل بیشتر دعوت می‌کنه. بنرهای تعاملی معمولا گزینه‌هایی برای دریافت اطلاعات از کاربر دارند. از این نوع بنر بیشتر برای خرید‌ها، ثبت نام اینترنتی و امثال اون استفاده میشه.

تصویر تبلیغات بنری

مزایای تبلیغات بنری چیه؟

برای انتخاب یک روش بازاریابی و تبلیغات باید با ویژگی‌ها و مزایای اون به خوبی آشنا باشید. در ادامه قراره در رابطه با مزایای تبلیغات بنری در گوگل صحبت کنیم.

صرفه جویی در هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات در حوزه تبلیغات، تعیین بودجه و هزینه مورد نیازه. استفاده از بنر‌های تبلیغاتی در فضای دیجیتالی و وبسایت‌ها بسیار به صرفه‌تر از استفاده از اون‌ها در بیلبوردها و فضاهای شهری هست. در تبلیغات بنری هزینه‌های مربوط به چاپ و نصب بیلبورد وجود نداره و همین موضوع این نوع تبلیغات رو مقرون به صرفه‌تر کرده.

نداشتن محدودیت در طراحی گرافیک بنر

در بنرهای چاپی با محدودیت‌های مثل جلوه گرافیکی، کیفیت چاپ، رنگ و غیره مواجه میشیم؛ ولی در بنرهای تبلیغاتی دیجیتالی این مشکلات و محدودیت‌ها وجود ندارند. در تبلیغات بنری شما این فرصت رو دارید که با دست باز خلاقانه طراحی کنید و با به رخ کشیدن مهارت‌هاتون توجه مخاطب رو به خودتون جلب کنید.

افزایش تعداد مخاطبان

از اونجایی که این روش مختص به مکان جغرافیایی خاصی نیست؛ استفاده از تبلیغات بنری باعث جذب مخاطب بیشتری میشه و افراد زیادی اونو می‌بینن و بعد از دیده شدن می‌تونید سعی کنید نرخ تبدیل مخاطبان رو بالا ببرید. البته فراموش نکنید که باید بنر خودتون رو در سایت و اپلیکیشن‌هایی بزارید که مخاطبان اون سایت، مخاطبان هدف شما باشن.

جذابیت نمایشی

قطعا محتوایی که در تبلیغات بنری می‌تونیم نمایش بدیم، چون جلوه بصری داره برای کاربر جذاب‌تره. علاوه بر میزان بازدهی بالاتری که داره باعث جلب رضایت کاربر هم میشه. وقتی از جلوه‌های گرافیکی استفاده کنید علاوه بر تبلیغ کردن در واقع دارید ظاهر سایت‌تون رو هم قشنگ‌تر می‌کنید و این خودش یک نکته مثبته.

تصویر جذابیت نمایشی در تبلیغات بنری

معایب استفاده از تبلیغات بنری

این نوع تبلیغات معایب زیاد و چشمگیری نداره فقط این نکته رو بدونید که اگه بنر شما در جای درستی قرار نگیره و ظاهرش زیادی تبلیغاتی باشه، امکان داره برای کاربر ایجاد مزاحمت کنه و این نکته باعث بشه بنر هیچ بازدهی نداشته باشه؛ پس سعی کنید توی استفاده از تبلیغات بنری در وبلاگ‌ زیاده روی نکنید؛ همچنین بنرها رو در جای مناسبی قرار بدید. یکی دیگه از معایب تبلیغات بنری اینه که اگه کاربران از نرم افزارهای ضد تبلیغ استفاده کنند این بنر‌ها براشون نمایش داده نمیشه و در واقع تبلیغات شما هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

لب کلام

در این مقاله گفتیم که تبلیغات بنری در گوگل چیه و یکی از روش‌های تبلیغات در دنیای دیجیتال قرار دادن تبلیغات بنری در اپلیکیشن و وب سایت‌هاست. این شیوه تبلیغات مزایایی داشت که در رابطه با اون‌ها هم صحبت کردیم. اینو باید اضافه کنم که گرافیست و شخصی که بنر رو برای شما طراحی می‌کنه یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازدهی این نوع تبلیغات هستند؛ چرا که ظاهر و جذابیت و خلاقیتی که در طراحی این نوع بنر به کار میره باعث جذب کاربر میشه. نکته آخر اینه که تبلیغات بنری محدود به سایت و اپلیکیشن نیست و تبلیغات بنری در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگه مورد استفاده قرار می‌گیره.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *