اصولی و تضمینی بک لینک بسازید!

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر بک لینک
تصویر مینیاتوری از ساختن بک لینک

لینک دهی در سئو بسیار مهمه به همین دلیل اکثر مجموعه‌ها به وسیله لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی سئو سایت‌شون رو بهبود میدن. از طرفی در مراجع بسیاری اشاره شده که ساخت بک لینک برای سایت اهمیت داره؛ پس حتما به این موضوع توجه کافی داشته باشین.

تصویر بک لینک

اولین سوالی که قراره توی این مقاله بهش جواب بدیم، اینه که بک لینک چیست؟ و بعد اطلاعاتی درباره اینکه چرا بک لینک مهمه و بهتره از چه سایت‌هایی بک لینک بگیریم رو در اختیارتون می‌ذاریم.

در تعریف بک لینک اینطوری توضیح داده شده که وقتی یک سایت در محتوا، مقالات، عنوان‌ها، عکس‌ها و… به سایت دیگه‌ای اشاره کنه یا ارجاع بده در واقع اقدام به بک لینک سازی کرده. در واقع بک لینک به لینک مشخصی گفته میشه که موجب پیوند دو یا چند سایت میشه. بک لینک‌ها نوعی رای هستند که از طرف سایت‌های دیگه جمع آوری میشن و هر چقدر میزان این آرا بیشتر باشه سایت شما از نظر موتورهای جستجو ارزشمندتر، مفیدتر و معتبر‌تر از محسوب میشه. ساختن بک لینک‌ یعنی ساختن مسیری بین دو سایت برای عبور کاربر. مسیر حرکتی ربات‌های گوگل هم از همین کانال‌ها شکل می‌گیره و زمانی که ربات‌ها، یک صفحه رو بررسی می‌کنن از طریق لینک‌های داخلی اون صفحه، به تمام سایت‌هایی که اون سایت بهشون لینک داده هم مراجعه می‌کنن.

درسته که بک لینک وب سایت‌ها رو ارتقا میده اما فراموش نکنین که نحوه ساخت بک لینک هم بسیار مهمه و باید بهش توجه کنین.

به طور کلی اگه بخوایم تفاوت بک لینک و لینک داخلی رو توضیح بدیم باید بگیم لینک درون سایت ساخته میشه و خود ما اقدام به ساختنش می‌کنیم؛ اما بک لینک توسط سایت‌های دیگه برای ما ساخته میشه.

تاثیر بک لینک بر رتبه بندی سایت

از لحاظ گوگل و سایر موتورهای جستجو هر سایتی که بک لینک بیشتری داشته باشه، اعتبار بالاتری هم داره.

تصویر مینیاتوری از رتبه برتر

لینک‌ها پایه‌های اساسی و مهم الگوریتم‌های گوگل هستند. با وجود اینکه در چند سال اخیر این الگوریتم‌ها تغییر و تحولات زیادی رو تجربه کردن؛ اما هنوز هم بک لینک سازی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی سایت‌ها محسوب میشه؛ حتی گوگل بک لینک سازی رو جزو سه عامل مهم در رتبه بندی سایت معرفی کرده. هر چقدر تعداد بک لینک‌های سایت شما بیشتر باشه قطعا اعتبار و رتبه‌اش هم بالاتره.

خدمات بک لینک تماما در جهت رشد و ارتقا رتبه سایت شما ارائه میشه و شما با بهره مندی از این خدمات می­‌تونین روز به روز به هدف‌تون نزدیک‌تر بشین. توجه داشته باشید که بهترین بک لینک اون بک لینکی هست که اصولی و استاندارد ساخته بشه.

روش های بک لینک سازی چیست؟

  • بک لینک‌هایی با کیفیت هستند که در سایت‌های معتبر ساخته بشن.

برای تشخیص اعتبار هر سایت می‌تونین از ابزارهایی مثل ابزار moz و ابزار ahref کمک بگیرین. در ابزار ahref میزان اعتبار سایت با عنوان‌های DR و UR مشخص شده و در ابزار MOZ با عنوان‌های PA و DA مشخص میشه؛ همچنین می‌تونین میزان اسپم بودن یک سایت رو با کمک MOZ چک کنین. دقت کنید که به هیچ وجه در سایت‌هایی که میزان اسپم‌شون بالاست اقدام به بک لینک سازی نکنین؛ چون نه تنها به شما اعتباری نمیدن، بلکه اعتبار سایت شما رو هم کم میکنن. به عنوان مثال سایتی مثل TechCrunch اعتبار دامنه بالایی داره؛ درسته که ساخت بک لینک در این سایت سخته؛ اما قطعا تاثیرش رو توی میزان ترافیک سایت شما می‌ذاره. همچنین یادتون نره که بررسی اعتبار دامنه هم کار مهمی هست؛ هرچی اعتبار دامنه‌ای که به شما لینک داده بیشتر باشه، ارزش اون بک لینک از لحاظ گوگل بیشتره؛ اعتبار دامنه شامل عامل‌های مختلفی مثل عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک‌های سایت، تعداد لینک خروجی و… سنجیده میشه.

گاهی اوقات ممکنه یک سایت دامنه خوبی داشته باشه؛ اما اون صفحه‌ای که به سایت شما لینک میده، اعتبار خوبی نداشته باشه؛ پس توجه به این عامل هم مهمه.

  • توی سایت‌هایی لینک بسازید که بتونید انکر تکست تعیین کنید

اینکه لینک شما انکر تکست داشته باشه و شما بتونید کلمه کلیدی مورد نظرتون رو در انکر تکست قرار بدید، یک ویژگی مثبت و فوق العاده محسوب میشه. بعضی سایت‌ها به شما این امکان رو میدن که برای لینک‌هاتون انکر تکست تعیین کنین و بهتره توی این مدل سایت‌ها بک لینک بسازید.

  • توی سایتی بک لینک بسازید که از لحاظ معنایی به موضوع سایت شما نزدیک باشه

سعی کنید در سایتی بک لینک بسازید که از لحاظ موضوعی به شما شباهت داشته باشه؛ مثلا اگه شما در زمینه تولید محصولات چوبی فعالیت دارید خوبه توی سایتی بک لینک بسازید که در همین حوزه مشغول به کار باشه. گوگل موقع بررسی بک لینک‌هایی که ساختید قطعا متوجه این شباهت میشه و قطعا تاثیرش رو اعمال می‌کنه.

به محل قرار گیری بک لینک توجه کنید

اینکه لینکی که ساخته میشه داخل هدر، فوتر یا متن باشه تاثیرای متفاوتی داره. لینک‌هایی که در متن هست، از لینک‌هایی که در سایدبار و فوتر هست ارزش بیشتری داره. لینک‌هایی که در سایدبار یا فوتر نمایش داده بشن به عنوان sitewide شناخته میشن که قرار گیری بک لینک شما توی همه صفحات سایت می‌تونه نشونه این باشه که که لینک خریداری شده و ممکنه با تکرار زیاد این اتفاق الگوریتم پنگوئن سایت شما رو جریمه کنه. به طور کلی بک لینک‌ها می‌تونن در محل‌های مختلفی از سایت قرار داده بشن. بک لینک فوتری، بک لینک سایدبار، بک لینک متنی، بک لینک پروفایلی، بک لینک امضایی، بک لینک مخفی یا بدون لینک از انواع این محل‌ها هستند.

به تعداد لینک‌های خروجی سایت‌های مبدا توجه کنید

اگر تعداد بک  لینک‌های سایت زیاد باشه، اعتباری که هر کدوم از اون لینک‌ها می‌گیرن، کمتر میشه. سایت‌هایی که در زمینه فروش رپورتاژ آگهی فعالیت دارن، معمولا به سایت‌های زیادی لینک خارجی میدن. رپورتاژ آگهی بهترین شیوه برای لینک بیلدینگ هست.

لینک‌های NoFollow بسازید

تصویر نوفالو

لینک‌هایی که نوفالو هستند توسط گوگل بررسی نمیشن و به نوعی نادیده گرفته میشن، پس سعی کنید لینک‌هایی بسازین که اکثرا Dofollow باشن.

نکته: درسته که فقط لینک‌های Dofollow توسط گوگل بررسی میشن؛ اما اگه تمام بک لینک‌هایی که می‌سازین با فرمت Dofollow باشه یکم مشکوکه و احتمالا گوگل متوجه میشه که شما از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنین و شخصا اقدام به بک لینک سازی کردین؛ در نتیجه بهتره که توازنی بین لینک‌های Dofollow و نوفالو برقرار کنین.

نظرات وبلاگ، اطلاعیه‌های مطبوعاتی و تبلیغات پولی اعتبار زیادی نداره پس بهتره زیاد وقت‌تون رو صرف اونا نکنین.

توی سایتی بک لینک بسازید که قبلا توش لینکی ایجاد نکردید

شاید این موضوع کمی براتون عجیب باشه، اما نگران نباشید، ما در ادامه این عنوان رو به طور کامل براتون توضیح می‌دیم.

فرض کنین برای اولین بار در سایت A بک لینک ساختین؛ قطعا این کار بسیار خوبه و شما تاثیرش رو در ترافیک سایت‌تون مشاهده می‌کنین؛ اما اگه مجدد یا حتی چندین بار در همون سایت A لینک بسازین قطعا نتیجه و تاثیر بک لینک اولی رو نداره و شاید حتی بی‌ اثر باشه.

به طور کلی اینکه 100 بک لینک از 100 سایت داشته باشید خیلی بهتره تا اینکه 1000 بک لینک از یک سایت داشته باشید.

تولید محتوای مناسب داشته باشید

برای اینکه سایت‌های دیگه ترغیب بشن که به شما لینک بدن، باید سایت شما محتوای خوبی داشته باشه و اگر مطالب جدید و مفیدی در سایت خودتون داشته باشید کاربران بیشتر راغب میشن که روی اون لینک‌ها کلیک کنن و وارد سایت شما بشن.

چگونه بک لینک بسازیم؟

نحوه ساخت بک لینک بسیار مهمه چون هر اشتباهی در این زمینه باعث پنالتی شدن دامنه سایت شما میشه.

تصویر مفهومی از بک لینک

بک لینکی ارزشمنده که به طور طبیعی از طرف سایت‌های دیگه برای سایت ما ساخته بشه؛ اما خب کمتر سایتی وجود داره که در محتواش به سایر سایت‌ها اشاره کنه؛ به همین دلیل گاهی مجبور می‌شیم برای ارتقا رتبه‌مون اقدام به ساخت بک لینک کنیم که این کار یک روش کلاه سیاه محسوب میشه و اگه گوگل متوجه بشه قطعا دامنه سایت‌تون رو پنالتی می‌کنه؛ پس باید مراقب باشید و با رعایت اصول اقدام به بک لینک سازی کنین.

ما به هیچ وجه قصد نداریم شما رو تشویق کنیم که خودتون اقدام به بک لینک سازی کنید و تاکید می‌کنیم بهترین بک لینک اونه که از جانب سایر سایت‌ها برای شما ساخته بشه؛ اما اگه به هر دلیلی موفق نشدید که به طور طبیعی بک لینک دریافت کنید و مجبور به ساخت بک لینک شدید پس حتما ادامه مقاله رو مطالعه کنید؛ چون به عنوان یک مرجع در ادامه توضیح می‌دیم که چگونه بک لینک بسازیم؟

آموزش ساخت بک لینک اولین و مهم‌ترین قدم برای ورود به دنیای بک لینک هاست.

اگه قصد دارید در سایت‌های گوناگون بک لینک بسازید دقت کنید که حتما این چند ویژگی رو داشته باشه.

همه بک لینک‌ها از لحاظ کیفیت برابر نیستن. اگه می‌خواید در نتایج اول گوگل قرار بگیرید، پس روی بک لینک‌های با کیفیت تمرکز کنید. یک بک لینک با کیفیت و غنی از هزاران بک لینک بی‌کیفیت قوی‌تر عمل می‌کنه و می‌تونه تاثیر بیشتری داشته باشه. در ادامه چند روش کاربردی برای دریافت بک لینک رایگان در اختیارتون می‌ذاریم.

ایمیل بک لینک

ایمیل بک لینک یکی از روش‌هایی هست که با اون می‌تونین به صورت طبیعی از سایر سایت‌ها بک لینک دریافت کنین. روش استفاده به این صورته که شما در موتورهای جستجو و شبکه‌های مجازی به دنبال سایت‌ها و مشاغل قدیمی باشید و بعد از اینکه لیست کاملی از مشاغل قدیمی جمع آوری کردید، حالا باید از طریق ابزار ahref سایت‌هایی رو پیدا کنین که به مطالب این مشاغل قدیمی لینک دادن. 

سپس به تک تک این سایت‌ها ایمیل بزنید و اعلام کنین که مطلبی که به اون لینک دادین قدیمیه و اخیرا از بین رفته و من دقیقا مطلبی مشابه همون چیزی که شما دنبالش هستید دارم، اگه مایل باشید می‌تونین به سایت من لینک بدید.

اینطوری شما به صورت طبیعی بک لینکی دریافت کردین که ارزش بالایی داره.

لینک شکسته‌ها رو فراموش نکنین!

لینک شکسته، همون لینک‌های خرابی هستند که منبع دارند؛ اما ما رو به مقصدی نمی‌رسونن؛ مثل لینک‌های 404. ربات‌های خزنده گوگل این لینک‌ها رو دنبال می‌کنن ولی در انتها به هدف خاصی نمی‌رسن. لینک‌های شکسته برای سئو سایت بسیار مضر هستند و تاثیرات منفی روی سئو سایت می‌ذارن.

تصویر مینیاتوری از بک لینک

حالا لینک‌های شکسته چه ربطی به بک لینک سازی داره؟ شما می‌تونین با ابزار Chrome Check My Links لینک‌های شکسته سایر سایت‌ها رو پیدا کنید. وقتی لیست کاملی از لینک‌ شکسته‌ها جمع آوری کردید کار شما شروع میشه.

حالا باید به تک تک سایت‌ها ایمیل بزنید یا به طریقی با اون‌ها ارتباط بگیرید و بهشون اعلام کنید که صفحه‌ای در سایت شما خطای 404 داره و شما محتوایی مرتبط با اونچه که قصد داشتن در این صفحه منتشر کنند، دارید و اونا می‌تونن ضمن استفاده از اون مطلب، به سایت شما هم لینک بدن.

اینطوری هم سایت ارجاع دهنده از شر لینک‌های شکسته‌ش رها میشه و هم از اثرات احتمالی اون‌ها بر سئو سایتش نجات پیدا می‌کنه و علاوه بر همه این‌ها شما هم یک بک لینک با کیفیت دریافت می‌کنین.

پست مهمان!

سعی کنید در سایت‌های مرتبط با کسب و کارتون پست‌های مهمان ایجاد کنید، این کار به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی می‌کنه.

در این قسمت تنها کاری که باید انجام بدید اینه که یک پست مهمان از رقبان‌تون پیدا کنین و بعد عکس شاخصی رو که توی بیو خودتون منتشر کردید در جستجوی عکس گوگل قرار بدید و منتظر بشید تا گوگل تمام پست‌های مهمان رقباتون رو پیدا کنه، حالا شما می‌تونید دقیقا در سایت‌هایی که پست منتشر کردن محتوا قرار بدید. بهتره این پست به صورت اینفوگرافیک باشه.

از وبلاگ‌ها کمک بگیرید

محصول یا خدماتی که ارائه میدید رو در گوگل سرچ کنید؛ سپس در نتایج به دنبال وبلاگ‌هایی باشید که برای محصولات و خدمات شما تولید محتوا کردن و بعد به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید و از اون‌ها بخواید تا محصول یا خدمت شما رو امتحان کنن و در صورت رضایت یک مطلب مفید در وبلاگشون در مورد شما، کسب و کار یا برندتون قرار بدن. اینطوری شما صاحب یک لینک ارزشمند شدید که به صورت طبیعی بدست اومده.

بازیابی پیوند

با کمک ابزارهایی مثل، BuzzSumo اسم برندتون رو جستجو کنید. طبق نتایج، سایت‌هایی رو که به سایت شما اشاره‌ای کردن رو پیدا کنین؛ سپس بررسی کنین اگه به سایت شما لینک دادن که چه عالی، اما اگه لینک ندادن به اون‌ها ایمیل بزنید و ضمن تشکر ازشون بخواید تا در محتواشون به شما لینک بدن. این مورد هم یکی از روش‌هایی هست که می‌تونین با استفاده ازشون بک لینک طبیعی دریافت کنین.

سایت های gov و edu

بک لینک در وب سایت با دامنه‌های gov و edu مورد توجه زیادی هست و تعداد زیادی از سئو کاران معتقدند ارزش بیشتری نسبت به سایت‌های com و net دارند. گرچه این یک موضوع مطلق نیست؛ اما سئو کاران برای گرفتن پیوند در این نوع سایت‌ها همواره تلاش زیادی دارند. 

از طریق پروفایل

این مورد یکی از روش‌های سئو خارجی که برای ایجاد بک لینک هست. شما می‌تونید در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی یا بسترهای مختلف پروفایل خودتون رو ایجاد کنید. بک لینک پروفایل اغلب به عنوان یکی از روش‌های ایجاد تنوع لینک مورد استفاده قرار می‌گیره.

استفاده از فروم‌ها 

یکی از بهترین روش‌ها برای بک لینک سازی استفاده از فروم‌هاست. شما در ابتدا باید فرومی که مرتبط با سایت شما هست رو پیدا کنید و بعد از اطلاع از قوانین فروم به تولید محتوا در اون بپردازید.

بازاریابی ویدیویی

کاربران به ویدیوها بسیار علاقه مند هستند و اون‌ها رو به متن‌های طولانی ترجیح میدن؛ از این جهت بک لینک سازی با استفاده از تولید محتوای ویدیویی توصیه میشه. یوتیوب بستری برای این کار هست و شما می‌تونید لینک مربوط به سایت خودتون رو در این قالب قرار بدید. 

از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای گرفتن ترافیک از طریق لینک سازی هستند. شما با انتشار پست‌های سایت‌تون در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، اینستا، تلگرام و… می‌تونید از این امتیاز استفاده کنید. لینکدین یک شبکه اجتماعی معروف هست که در اون افراد متخصص دور هم جمع شدند و به شما امکان دیده شدن بیشتر سایت‌تون رو میده. 

پرسش و پاسخ

شما از طریق بسترهای مختلفی می‌تونید سوالات خودتون رو بپرسید و یا با قراردادن لینک خودتون به سوال‌های دیگه پاسخ بدید. اینکه از مشتریان وفادار خودتون بخواید که لینک مقالات و پست‌های شما رو در شبکه‌های اجتماعی یا سایر بسترها قرار بدن هم یکی روش‌های دیگه بک لینک سازی هست.

بک لینک‌های دایرکتوری

این بک لینک برای مشاغل محلی کاربرد داره. لیست‌های دایرکتوری مثل موارد مربوط به سازمان‌های حرفه‌ای‌تر، دفاتر بازرگانی محلی و سایت‌های بررسی yelp ،google my business تقریبا همیشه گزینه پیوند به وب سایت تجاری شما رو ارائه میدن و شما به راحتی می‌تونید با ثبت کردن وب سایت خودتون در سایت‌های قانونی که شامل یک دایرکتوری هست، لینک ایجاد کنید.

بعد از تمام نکاتی که گفته شد دوباره تاکید می‌کنم که مهم‌ترین گام برای ورود به این دنیا استفاده از یک مرجع معتبر برای آموزش بک لینک سازی است.

انواع بک لینک

بک لینک‌ها انواع مختلفی دارن و هر کدوم از اون‌ها به نحوی ساخته میشن و به شکل متفاوتی در سئو تاثیر میذارن. در ادامه انواع بک لینک رو به صورت خلاصه توضیح می‌دیم.

بک لینک‌های وبلاگ نویسی مهمان

این بک لینک‌ها در وبلاگ‌های مختلف ساخته میشن و چون درون متن قرار هستند اعتبار خوبی دارن.

بک لینک‌های تحریریه

بک لینک تحریریه، نوعی بک لینک طبیعیه که سایت‌های معتبر برای حمایت از شما اقدام به ساختنش می‌کنند.

برای اینکه بک لینک‌های تحریریه شامل سایت شما بشه، باید محتوای باکیفیت تولید کنید، محتوایی که انقدر بی نقص باشه تا مورد توجه سایت‌های معتبر قرار بگیره.

بک لینک‌های مبتنی بر رابطه

زمانی می‌تونین از این نوع بک لینک‌ها استفاده کنین که با مدیران برخی سایت‌ها یا وبلاگ‌های معتبر ارتباط نزدیک داشته باشید و ازشون بخواید در محتواشون به شما لینک بدن.

بک لینک تایید

زمانی که برند یا شرکت شما از یک رویداد صنعتی، فرهنگی و غیره حمایت می‌کنه، برای قدردانی از شما به نوعی به شما بک لینک میدن.

بک لینک‌های رایگان

بک لینک رایگان شامل بک لینک‌های پروفایلی یا کامنتی میشه؛ به این صورته که شما در قسمت نظرات یک وبلاگ یا در پروفایل یک سایت فروشگاهی لینک سایت یا صفحه مورد نظرتون رو قرار میدین.

بک لینک نشان

بک لینک نشان در واقع جایزه‌ای هست که از جانب سایت‌های معتبر به شما اهدا میشه.

پروفایل بک لینک

بک لینک هایی که در قسمت پروفایل سایت‌ها قرار می‌گیرن پروفایل بک لینک نام دارن. سایت‌های بک لینک پروفایلی رو میتونین به راحتی و از طریق ابزارهایی مثل ahref پیدا کنین.

بک لینک نظرات

زمانی که ایده یا نظرتون رو در قسمت کامنت‌های یک سایت ثبت می‌کنین و به سایت یا مقاله‌ای از خودتون لینک میدید، به نوعی بک لینک ساختید. نحوه ایجاد بک لینک نظرات بسیار راحته و شما می‌تونید به راحتی بک لینک بسازید.

بک لینک مطبوعاتی

با انتشار مقالات یا مطبوعات و قرار دادن لینک‌تون در محتوا، می‌تونید بک لینک مطبوعاتی بدست بیارید. برای دریافت بک لینک‌های مطبوعاتی می‌تونید با رسانه‌های محلی منطقه‌تون ارتباط بگیرید و بخواید تا به سایت شما در محتواشون اشاره کنن.

بک لینک رپورتاژ

رپورتاژ نویسی یکی از انواع بک لینکه که مستلزم پرداخت هزینه هست. به صورتی که شما یک محتوای سئو شده که لینک سازی داخلی غنی داره رو در سایتی که اعتبار بالایی داره منتشر کنید و به صاحب سایت هزینه پرداخت کنید. بک لینک و رپورتاژ دو عضو مهم و اساسی در سایت هستند پس توجه کافی به اونا داشته باشین.

وقتی وارد دنیای بزرگ بک لینک سازی میشید، احتمالا دو عنوان رو بسیار می‌شنوید؛ اول بک لینک از گوگل و دوم بک لینک فارسی.

بک لینک فارسی

هر وقت در یک سایت فارسی که اعتبار بالایی داره بک لینک بسازین در واقع بک لینک فارسی دریافت کردین.

دقت کنین که بک لینک به سایت نامعتبر یا سایتی که اعتبار کمی داره میتونه از اعتبار شما کم کنه.

بک لینک از گوگل

گوگل سایتی هست که ارزش Authority اون صده و همونطور که قطعا می‌دونید اعتبار بالایی هم داره؛ پس تا می‌تونید به ساخت بک لینک در دامنه‌های مختلف گوگل اقدام کنید. بک لینک گوگل مخصوصا بک لینک فالو گوگل ارزش زیادی داره پس تا میتونین زمان زیادی رو به ساخت بک لینک از گوگل اختصاص بدین. البته گرفتن بک لینک فالو از گوگل کمی سخته و به مهارت زیادی نیاز دره.

*نکته: یافتن بک لینک رایگان کار راحتیه به شرطی که شما اصولش رو یاد داشته باشین. مثلا بک لینک‌های پروفایلی، نظرات و مطبوعاتی از اون دست بک لینک‌های رایگانی هستن که به راحتی ساخته میشن.

*نکته: در برخی از سایت‌ها برای انواع بک لینک، به فالو و نوفالو بودن اشاره کردند. فالو یا نوفالو بودن یکی از ویژگی‌های لینکه نه نوعی از بک لینک. پس اگه در سایتی دیدید که در انواع بک لینک به بک لینک فالو و بک لینک نوفالو اشاره کرده بدونید که قطعا آن محتوا اشتباه بوده و نویسنده اون هیچ علمی نسبت به این موضوع نداشته.

حالا برای اینکه بدونین بک لینک نوفالو چیست باید بهتون بگیم لینک‌هایی که از جانب گوگل دنبال نمیشن بک لینک نوفالو نام دارن و لینک‌هایی که به گوگل اجازه میدیم اونا رو دنبال کنه فالو نام داره.

خط قرمزهای نحوه ایجاد بک لینک

تصویر نوشتاری بک لینک

تا اینجای کار روش‌های ساخت بک لینک رو بهتون گفتم و باهاشون آشنا شدید. در قسمت پایانی می‌خوام درباره خط قرمزهای بک لینک سازی صحبت کنم که عبور ازشون نتایج مخرب و معکوسی رو روی سئوی سایت شما می‌ذاره. 

  1. استفاده از ابزارهای رایگان و غیر رایگان مخصوص برای بک لینک سازی در مقیاس بالا
  2. ثبت سایت در وب سایت‌های دایرکتوری
  3. تبادل لینک با سایت‌های کم ارزش و با اعتبار پایین به تعداد زیاد
  4. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی متعدد و انتشار مقالات سایت در اون‌ها (بدون بازنویسی مجدد)
  5. ارسال دیدگاه با ربات و به صورت انبوه
  6.  ساخت چندین وبلاگ در سایت‌های مختلف با هدف بک لینک سازی و بازنشر محتوا در اون‌ها
  7. ایجاد اکانت در سایت‌ها و فروم‌های بدون هیچ گونه فعالیتی صرفا برای درج لینک در پروفایل و بک لینک سازی 

خرید بک لینک تضمینی، واقعیت یا دروغ؟

روش‌هایی که در بالا گفته شد، برای دریافت بک لینک طبیعی کارایی داره و بسیار مفید هست؛ اما عملی زمان‌بر محسوب میشه؛ به همین دلیل بسیاری از مجموعه‌ها از روش‌های طبیعی استفاده نمی‌کنند و اقدام به خرید بک لینک گروهی می‌کنند.

گوگل رسما اعلام کرده که خرید بک لینک یک تخلفه. خرید بک لینک یکی از اشتباه‌ترین کارهایی که یک سایت می‌تونه انجام بده. وقتی بک لینک می‌خرین، نمی‌دونین دقیقا در چه سایت‌هایی برای شما لینک ساخته شده. آیا اعتبار بالایی دارن؟ آیا قدرت کافی دارن؟ موضوع اون سایت با سایت شما تطبیق داره؟ چه نوع بک لینکی ساخته میشه؟ کامنتی؟ پروفایلی یا …

عده‌ای فکر میکنن خرید بک لینک خارجی هیچ اثر منفی نداره اما باید گفت حتی خرید بک لینک خارجی هم میتونه به چارچوب سایت‌تون آسیب بزنه.

در نتیجه تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه به خرید بک لینک فکر نکنید و گول تبلیغات بعضی از شرکت‌ها برای بک لینک تضمینی رو نخورید. خرید بک لینک قوی، ارزان و دائمی صرفا یک تیتر برای بازاریابی هست و حقیقت نداره.

نکته: اگر با عنوانی مثل سایت ساخت بک لینک آشنا شدید بهتره بدونید که این سایت‌ها هم کاربرد چندانی ندارن و قطعا بک لینک‌های مفید و کاربردی برای شما نمیسازن.

بک لینک رایگان چیست؟

بعضیا برای ایجاد بک لینک به دنبال روش‌های ساده و رایگان هستند تا هزینه زیادی پرداخت نکنند. ساخت بک لینک در قسمت نظرات یا بک لینک‌های پروفایلی و یا وبلاگ‌های ایرانی و خارجی و… روش‌هایی برای ساخت بک لینک به صورت رایگان محسوب میشن. با یک جستجوی کوچیک، می‌تونین لیست سایت‌های بک لینک رایگان، یا لیست سایت‌های بک لینک پروفایلی رو پیدا کنین؛ اما قبل از ایجاد بک لینک، حتما چک کنین که این سایت‌ها اسپم نباشن یا اعتبارشون کم نباشه.

برای یافتن لیست سایت‌های بک لینک رایگان میتونین از گوگل کمک بگیرین و با یک جستجو ساده لیست کاملی از سایت‌های بک لینک رایگان پیدا کنین.

شما برای اینکه بتونید بک لینک‌های کارآمد و موثری داشته باشید باید دو نوع بک لینک رایگان و بک لینک پولی رو با هم ترکیب کنید.

دوباره یادآوری میکنم که خرید و فروش بک لینک تخلفه و فروشنده هم متخلف محسوب میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *