7 ایده کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه با درآمد خوب!

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

تصمیم دارید یک کسب و کار آنلاین راه بندازید اما نمی‌دونید چه کسب و کاری؟

کاملا حق دارید؛ گاهی بالا بودن گزینه‌های روی میز خودش مانعی برای تصمیم گیری محسوب میشه؛ به همین خاطر بدون اضافه گویی میرم سر اصل مطلب و بهتون میگم که توی این مطلب قصد دارم 7 ایده کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه قابل اجرا رو بهتون معرفی کنم.

معرفی 7 ایده کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

اگه دنبال سرنخ برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خودتون هستید، این فهرست 9 گانه رو از دست ندید؛ حتی اگر گزینه‌های پیشنهادی مورد قبول‌تون واقع نشن، قطعا عاملی برای جرقه ایده‌های جدید در ذهن شما خواهند بود.

کسب درآمد از طریق بلاگری اینستاگرام

یکی از رایج‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه، کسب درآمد آنلاین با موبایل و از اینستاگرام با پیج بلاگریه. توی این روش تنها ابزار مورد نیاز شما یک تلفن هوشمند هست؛ کافیه اپلیکیشن اینستاگرام رو روی گوشی‌تون نصب کنید و حساب (پیج) در یک زمینه خاص (لایف استایل، آموزشی، انگیزشی و…) در اون ایجاد کنید؛ در ادامه شما باید با استفاده از روش‌های مختلف مثل استوری، پست و لایو فالوور (دنبال کننده) جذب کنید؛ هر چقدر تعداد دنبال کننده‌های شما بیشتر باشه، نرخ تعامل صفحه (engagement) هم بالاتر خواهد بود؛ در نتیجه پیج شما به یک بستر مناسب برای تبلیغات تبدیل میشه و شما می‌تونید از این مزیت برای کسب درآمد بهره ببرید؛ چطوری؟

اینطوری که وقتی دنبال کننده و نرخ تعامل پیج شما بالا باشه، سایر صفحات موجود در اینستاگرام که به هر دلیلی دنبال دیده شدن و جذب فالوور هستن، در ازای پرداخت مبلغ مشخصی از شما می‌خوان پیج‌شون رو به یکی از سه روش استوری، پست یا لایو توی صفحه خودتون تبلیغ کرده و فالوورهاتون رو ترغیب کنید تا پیج مذکور رو فالو و از خدماتش استفاده کنن.

علاوه بر تبلیغات، شما از طریق اینستاگرام می‌تونید یک پیج فروشگاهی جمع و جور راه بندازید و محصولات مختلف بفروشید. البته رایگان بودن این روش کاملا بستگی به محصولی داره که قصد دارید بفروشید؛ بنابراین بهتون قول نمیدم این روش براتون بدون هزینه تموم شه؛ با این حال اگر درست پیش برید سود حاصل از اون چند برابر هزینه‌ای که کردید خواهد بود.

کسب درآمد از تلگرام

دومین راه رایگان برای کسب درآمد اینترنتی، اپلیکیشن تلگرامه. شیوه کسب درآمد از تلگرام به میزان زیادی مشابه اینستاگرامه؛ توی این زمینه هم باید بعد از نصب تلگرام روی گوشی هوشمند خودتون، یک کانال تلگرامی درباره یک موضوع مشخص راه بندازید و با جذب اعضا، بسترها رو برای گرفتن تبلیغات فراهم کنید. البته روش‌های دیگری هم برای کسب درآمد در تلگرام وجود داره؛ مثلا می‌تونید یک کانال مشابه سایت‌های دایرکتوری راه‌اندازی کنید؛ یعنی با دریافت هزینه مشخص، متخصصین حوزه‌های مختلف رو در کانال‌تون معرفی کنید و یک فهرست جامع و کاربردی در اختیار متقاضیان قرار بدید؛ البته توی این مورد هم باید تعداد اعضای کانال‌تون نسبتا زیاد باشه تا افراد ترغیب بشن برای درج شدن اسم‌ و مشخصات‌شون در کانال به شما پول پرداخت کنن.

کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب در ازای تعداد مشخصی بازدید، مبلغی رو به صاحب کانال منتشر کننده ویدیو پرداخت می‌کنه؛ این شرح مختصری از شیوه کسب درآمد از یوتیوبه.

توی این شیوه از کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه شما باید یک کانال یوتیوب ایجاد کرده و توش ویدیو منتشر کنید؛ در ادامه پلتفرم یوتیوب بسته به میزان بازدید، طول فیلم و… مبلغی رو به شما پرداخت می‌کنه. انتخاب موضوع و محتوای ویدیوها به خودتون بستگی داره و هیچ محدودیتی در انتخاب موضوع کانال وجود نداره؛ با این حال این شیوه از کسب درآمد توی ایران با یک سری چالش‌ها روبرو هست. اون هم اینه که به دلیل تحریم‌ها یوتیوب از حساب‌های بانکی ایرانی پشتیبانی نمی‌کنه و شما نمی‌تونید درآمد خودتون در این بستر رو مستقیما به صورت ریالی به دست بیارید؛ بلکه باید با استفاده از سامانه‌های مخصوص پرداهت‌های بین المللی، درآمدتون رو از طریق روش‌هایی مثل افتتاح حساب پی پال، مستر کارت و… با واسطه دریافت کنید.

کسب درآمد از یوتیوب

فعالیت به عنوان فریلنسر

اگر در حوزه خاصی تخصص داشته و امکان کار توی منزل یا به صورت دورکاری رو دارید، می‌تونید با فریلنسری درآمد کسب کنید. فعالیت در زمینه فریلنسینگ به معنای واقعی کلمه بدون سرمایه هست و شما صرفا نون دانش و تخصص‌تون رو می‌خورید.

فریلنسر (آزادکار) به شخصی اطلاق میشه که پروژه‌های کاری مربوط به تخصص خودش رو از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به صورت دورکار (در منزل یا هر جای دیگه) انجام میده و در ازای اون مبلغی رو دریافت می‌کنه. فریلنسر ذاتا برای خودش کار می‌کنه و به هیچ شرکت، سازمان یا برندی وابسته نیست؛ همچنین می‌تونه هر زمان که بخواد کارفرمای خودش رو عوض کنه یا در لحظه با چندین شرکت (کارفرما) همکاری داشته باشه.

طراحی، ترجمه، تایپ، طراحی سایت، کارهای گرافیکی مثل طراحی بنر، ادیت ویدیو و… معمولا از جمله حوزه‌هایی هستن که بیشترین آمار پروژه‌های فریلنسینگ در اون‌ها مشاهده میشه.

وبلاگ نویسی

شاید اینجوری به نظر بیاد که کسب درآمد اینترنتی رایگان از طریق وبلاگ نویسی دیگه منسوخ شده، اما در اصل اینطور نیست و وبلاگ نویسی با وجود قدیمی بودنش، باز هم طرفدار داره؛ علت اصلیش هم اینه که آمار استفاده کاربران از موتورهای جستجوگر مثل گوگل رو به افزایشه؛ پس شما می‌تونید با راه‌اندازی وبلاگ با دامنه ir درباره موضوعی که مورد نیاز کاربران هست و بهینه سازی مطالب در نتایج جستجو مخاطبان زیادی جذب کنید و جایگاه صفحات وبلاگ‌تون رو در نتایج جستجو ارتقا بدید؛ در ادامه بعد از اینکه در نتایج گوگل سری توی سرا درآوردید این امکان برای شما ایجاد شده تا از طریق روش‌هایی مثل فروش بک لینک، قرار دادن بنرهای تبلیغاتی دیگران در صفحات وبلاگ و… درآمد کسب کنید.

ارائه مشاوره‌های آنلاین

اگر در حوزه خاصی تخصص دارید می‌تونید با ارائه مشاوره آنلاین از دانش‌تون توی اینترنت بدون سرمایه درآمد کسب کنید. همین الان هم در پلتفرم‌های مختلف مثل تلگرام، اینستاگرام و… افراد زیادی هستن که از این روش درآمد کسب می‌کنن؛ مثل مشاوره‌های تحصیلی، روانشناس‌هاو… 

مثلا فردی مثل من که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ تخصص داره می‌تونه با راه‌اندازی یک سایت، پیج اینستاگرام، کانال تلگرامی یا… به صاحبان کسب و کار، وبمسترها و به طور کلی افرادی که در این حوزه نیاز به راهنمایی و مشورت دارن اما به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری به افراد متخصص رو ندارن، در ازای دریافت مبلغی مشخص خدمات مشاوره آنلاین ارائه بده.

کسب درآمد از راه همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

فروش محصولات سایر برندها و فروشگاه‌ها از طریق لینک‌های واسطه که با نام بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ شناخته میشه، تعریف کسب درآمد از راه همکاری در فروشه. توی این حالت شما لینک یک محصول مربوط به فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا، صفحه محصول یک دوره آموزشی یا… رو در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خودتون به اشتراک می‌ذارید؛ در ادامه به ازای هر خریدی که به واسطه اون لینک انجام بشه، پورسانتی به شما پرداخت میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *