شغل‌‎های اینترنتی

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر مینیاتوری مفهومی

تا به حال به این دقت کردید که شغل بیشتر افرادی که دورو برمون هستن به نحوی با اینترنت گره خورده؟ به عنوان مثال کسی که شغلش تعمیرات گوشی هست برای خودش سایت می‌زنه و تو بستر اینترنت هم برای خودش مشتری جذب می‌کنه و درآمدش رو ارتقا می‌ده؛ اما یک سری کارها هستن که از همون اول در بستر اینترنت شکل گرفتن و اتفاقا خیلی جذاب و منعطفن؛ مثلا کسی که شغلش مشاوره دیجیتال مارکتینگ هست صفر تا صد کارش مربوط به اینترنت و فضای سایته! 

با یادگیری مهارت‌های پردرآمد اینترنتی، بدون شک وضعیت مالی شما بهتر خواهد شد؛ اما فقط یادگیری مهم نیست، بلکه شما باید بتوانید زودتر وارد میدان شده و از مهارت‌های خودتون استفاده کنید. در ضمن پروسه یادگیری شما هیچ‌گاه تموم نمیشه؛ باید با مطالعه و آموزش مهارت‌هاتون رو بهبود دهید. 

معرفی شغل‌های پردرآمد اینترنتی بدون سرمایه 

شاید براتون جالب باشه اکثر شغل‌های اینترنتی بدون سرمایه اولیه هستن؛ یعنی شما با داشتن یک سری تجهیزات که هر کسی به طور طبیعی ازش برخورداره می‌تونید استارت یه شغل اینترنتی رو بزنید. کسب درآمد آنلاین با موبایل یکی از این کارهاست؛ همچنین اکثر شغل‌های اینترنتی برای خانم‌ها و آقایون یکسان هستن و تفاوت جنسیتی در اون‌ها مطرح نیست. 

 حالا با من بیاید تا چند تا از شغل‌های پردرآمد و در عین حال راحت اینترنتی رو بهتون معرفی کنم.

ساخت پادکست

از جمله شغل‌های اینترنتی برای نوجوانان و افرادی که دنبال کسب و کار خلاقانه می‌گردن ساخت پادکسته! پادکست ساختن در دسته شغل‌های اینترنتی با گوشی قرار می‌گیره و به تجهیزات خاصی برای شروع نیاز نداره. برای ساخت پادکست لازم نیست حتما صدای خوبی داشته باشید؛ همین که به اصول پادکست نویسی و اجرا مسلط باشید و کمی هم تدوین بلد باشید می‌تونید دست به تولید پادکست بزنید. برای این که به درآمدزایی برسید می‌تونید کارهای سفارشی قبول کنید و با صدای خودتون برای دیگران پادکست بسازید؛ یا این که علم‌تون و چیزی که می‌تونید آموزش بدید رو در قالب پادکست تولید کنید. 

برای شروع هم نیاز به صرف هزینه خاصی ندارید و به راحتی با تجهیزاتی که تو خونه دارید می‌تونید اولین قدم‌ها رو بردارید و شغل جدید و جذاب‌تون رو استارت بزنید. 

تولید محتوا، یک شغل اینترنتی مطمئن 

یکی دیگه از شغل‌هایی که در بستر اینترنت شکل گرفته و روز به روز در حال گسترده شدن هست، شغل تولید محتواست. محتوا هر آن چیزی هست که شما رو با هدفی خاص به یک دیتا وصل می‌کنه. در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معمولا یک تیم تولید محتوا وجود داره که توسط یک مدیر محتوا اداره می‌شه.

تولید محتوا فقط متنی نیست و تمام محتواهایی که ما در طول روز در بسترهای مختلف شاهدش هستیم، در قالب ویدئو، تصویر و… نوعی تولید محتوا محسوب میشن. شما باید با اصول تولید محتوا، آشنا بشید و با گذروندن دوره سئو محتوا، کیورد ریسرچ، کیورد پلنر و… بتونید یه محتوای خوب و مناسب سایت تحویل بدید.

تصویر مینیاتوری خدمات طراحی سایت

خدمات طراحی سایت انجام دهید

طراحی سایت یکی دیگه از شغل‌هایی هست که اگه به این فضا علاقه داشته باشید می‌تونه درآمد خوبی براتون داشته باشه. برای آموزش طراحی سایت می‌تونید از یک طراح سایت کمک بگیرید یا در موتورهای جستجو سرچ بزنید و با پرداخت یک مبلغ مشخص این مهارت رو آموزش ببینید و بعد به راحتی ازش درآمدزایی داشته باشید. 

تصویر مینیاتوری طراحی سایت

ادمین شبکه‌های اجتماعی 

یکی دیگه از شغل‌هایی که در بستر اینترنت وجود داره و خبر خوب این که به مهارت خاصی هم نیاز نداره، شغل ادمینی شبکه‌های اجتماعی است. ادمین شبکه‌های اجتماعی معمولا کار تولید محتوا، طراحی پست و جواب دادن به کامنت و دایرکت رو بر عهده داره و از جمله شغل‌‌های اینترنتی برای دانشجویان و دانش‌آموزان محسوب می‌شه. یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی که این شغل در اون بستر در حال گسترشه اینستاگرام هست که تا به اینجا تونسته کسب و کارهای زیادی ایجاد کنه و سودی خوبی برای کسب و کارها بیاره.

تصویر نرم افزار های معروف

سئوکار شوید

یکی از بهترین شغل‌های اینترنتی با درآمد بالا خدمات SEO  سایت است. سئو به زبان ساده انجام یک سری خدمات روی سایته که کمک می‌کنه صفحات مختلف یک سایت به رتبه اول گوگل برسن. کاری که یک سئوکار می‌کنه بسیار تخصصیه؛ به همین خاطر اگه نمی‌دونیم چگونه سئوکار بشیم باید دوره بگذرونیم و برای اولین گام به تکنیک‌‍‌های اصلی سئو مسلط بشیم. اگر هم مسلط به سئو هستید که چه بهتر، می‌تونید تدریس کنید یا مشاوره سئو بدید. 

تصویر نوشتاری سئو

مجازی آموزش دهید

شاید متوجه شده باشید که آموزش در فضای مجازی نسبت به گذشته خیلی گسترده شده. افراد زیادی با فضای اینترنت آشنا شدن و حتی کلاس‌های درسی هم با اومدن کرونا تو این بستر شکل می‌گرفتن و تقریبا می‌شه گفت همه سنین با فضای اینترنت آشنایی پیدا کردن. آموزش مجازی این امکان رو به شما می‌ده که اگه صاحب هر فن و تخصصی هستید، به صورت آنلاین یا با تهیه پکیج اون رو در اختیار علاقه‌مندان قرار بدید. هر چه در زمینه ارائه دانش‌تون حرفه‌ای‌تر عمل کنید بدون شک با استقبال بیشتری هم روبرو می‌شید. 

تصویر مینیاتوری از اموزش دیدن

ادیت کلیپ و ویدئو

از شغل‌های جذاب دیگه‌ای که می‌تونید تو این بستر واردش بشید ادیت ویدئو هست. حجم زیاد بازخورد مثبت ویدئوها و کلیپ‌هایی که تو فضای مجازی شاهدش هستید به خاطر ادیت جذاب و حرفه‌ای اون‌هاست. یادگیری ادیت ویدئو و کلیپ کار سختی نیست؛ بنابراین اگه علاقه‌مند به این حوزه هستید می‌تونید مقدمات‌ش رو به راحتی و بدون هزینه یاد بگیرید. برای شروع نرم‌افزارهای ادوبی پریمیر، ادوبی افکت رو دانلود کنید و استارت‌ش رو بزنید.

این شغل در دسته شغل‌های اینترنتی برای دانش آموزان و دانشجویان قرار می‌گیره. 

تصویر مفهومی شغل های اینترنتی

مشاور کسب و کار

مشاوره کسب و کار یکی دیگه از مهارت‌هایی هست که می‌تونید از طریق اون درآمد خوبی داشته باشید؛ منتها تو این زمینه باید در درجه اول خودتون متخصص باشید و صفر تا صد یک حوزه رو به خوبی بدونید. برای معرفی خودتون می‌تونید رزرومه‌تون رو توی فضای سوشال مدیا ارائه بدید و افرادی که نیاز به مهارت و تخصص شما دارن رو به راحتی پیدا کنید. 

تصویر مفهومی از مشاوره کاری

شغل‌های اینترنتی چه مزایایی دارن؟

خب حالا که با اکثر شغل‌های اینترنتی آشنا شدیم بهتره از خودتون بپرسید خب این شغل‌ها دقیقا چه مزایایی نسبت به شغل‌های آفلاین دارن؟ همونطور که می‌دونید هر شغلی هم مزایا داره هم معایب. معایب و مزایای شغل‌های اینترنتی هم بر کسی پوشیده نیست و می‌تونید با خوندن مقاله که لینکش رو اینجا قرار دارم، به طور کامل با اون‌ها آشنا بشید.

با این همه محض اطلاع و خالی نبودن عریضه با من همراه باشید تا با چند تا از مزایای شغل‌های اینترنتی اشنا بشیم: 

  • افراد زیادی دوست دارن برای خودشون کار کنن و به قول معروف آقا بالا سر نداشته باشن؛ با شغل‌های اینترنتی می‌تونید استقلال کاری داشته باشید و آقا بالا سر خودتون بشید. 
  • ساعت کاری در مشاغل اینترنتی معمولا منعطفه و دست خودتونه؛ بنابراین می‌تونید برنامه‌ریزی مرتب و منعطف و اوقات فراغت بیشتری نسبت به سایر مشاغل برای خودتون داشته باشید.
  • کسب و کارهای اینترنتی به شما این فرصت رو می‌دن که در کنار شغلی که دارید شغل دیگه‌ای رو هم شروع کنید و درآمدزایی‌تون رو دوبل کنید!
  • اگه پوشیدن لباس رسمی تو محل کار براتون مشکله و اصلا باهاش حال نمی‌کنید، پس بهتره به فکر شغل‌های اینترنتی باشید. 
  • اکثر شغل‌های اینترنتی نسبت به سایر شغل‌ها بازدهی مالی منعطف‌تری دارن. افزایش درآمد توی این شغل‌ها به پشتکار شما بستگی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *