ابزار kwfinder

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر لوگو ابزار kwfinder

اگه بخوام تو یک جمله بگم که ابزار kwfinder چیه اینجوری میشه گفت که یک ابزار برای دیدن تعداد سرچ و رقابت کلمه کلیدی مورد نظرتونه که امکانات زیادی هم داره. این ابزار می‌تونه تاثیر چشمگیری در روند آموزش سئو و پیشرفت سایت‌تون داشته باشه. البته کاربردهای این ابزار تو همین چند جمله ختم نمیشه؛ تو ادامه این مقاله می‌خوایم بیشتر راجع به این ابزار صحبت کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از پر اهمیت‌ترین مراحلی است که هر سئو کار باید با اون آشنایی داشته باشند و اون رو بدون نقص انجام دهند. برای جستجو کلیدواژه‌ها ابزارهای گوناگون و متنوعی وجود داره که هر کدوم کاربردهای خاص خودشون رو دارن. kwfinder یکی از معروف‌ترین ابزارها در این حوزه است. با استفاده از این ابزار شما می‌تونید کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه مدنظر خودتون رو مشاهده کنید و تحلیل دقیق هر کدام رو با توجه به سختی و میزان سرچ دریافت کنید؛ همچنین کلمات کلیدی که رقباتون از آن‌ها ورودی می‌گیرن رو مشاهده کنید. در ادامه به طور کامل این ابزار رو معرفی می‌کنیم و روش کار با اون رو توضیح خواهیم داد.

kwfinder چیست؟

همونطور که گفتیم این ابزار، یک ابزار فوق العاده برای جستجو کلمات کلیدیه و به سئو سایت کمک زیادی می‌کنه. با استفاده از این ابزار می‌تونیم صدها کلمه کلیدی که سخت نباشن و سرچ بالایی داشته باشن و به دست بیاریم. این ابزار یک رابط کاربری خوب و معیارهای مناسبی برای جستجوی کلیدواژه داره. همه این ویژگی‌ها با هم دیگه می‌تونه به سئو سایت‌مون کمک کنه.

تصویر نوشتاری ابزار kwfinder

در ضمن تا ده روز می‌تونیم با نسخه آزمایشی این ابزار به صورت رایگان کار کنیم. این ابزار رو میشه یکی از بهترین ابزارهای رایگان جستجوی کلیدواژه در نظر گرفت. نسخه پولی این ابزار امکانات گسترده‌تری رو در اختیارمون قرار میده.

آموزش کار با ابزار kwfinder 

خب تا اینجا به طور کلی درباره کاربرد این ابزار صحبت کردیم. حالا می‌خوایم بهتون بگیم که گزینه‌های این ابزار به چه معناست و به صورت کلی چجوری میشه باهاش کار کرد.

تصویری از فضای ابزار kwfinder

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید صفحه اصلی سایت kwfinder است. در این بخش کلمه کلیدی یا همون کلیدواژه مد نظرتون رو وارد کنید و سپس با انتخاب منطقه جغرافیایی مدنظرتون کلمه کلیدی‌های مرتبط با کلمه کلیدی خودتون رو ببینید.

اگه کسب و کارتون محلیه و سئو محلی مد نظرتونه حتما بخش location و language رو انتخاب کنید، تا نتایج دقیق‌تری داشته باشه. بعدش با کلیک روی کلمه find keywords می‌تونید 700 کلمه کلیدی رو بر اساس موارد زیر ببینید:

پیشنهاد کلیدواژه‌ها (Suggestions)

بر اساس کلمه کلیدی‌ای که جستجو کردین این ابزار کلمات کلیدی مرتبطش رو بهتون نشون میده. در واقع این بخش خیلی مهمه و با استفاده هوشمندانه از این کلمات کلیدی می‌تونین رتبه سئو سایت‌تون رو بهبود بدید.

تکمیل خودکار (Auto-complete)

در این بخش می‌تونید کلیدواژه‌های LSI بیشتری رو بدست بیارید. با استفاده از کلماتی که توی این بخش بهتون نمایش داده میشه، در محتوا می‌تونید راحت‌تر به گوگل بفهمونید که محتوا و لندینگ شما به چه موضوعی بستگی داره. با استفاده از این بخش می‌تونید ایده‌های جدیدی برای کلیدواژه اصلی خودتون داشته باشین. برای استفاده از این بخش کافیه کلیدواژه مد نظر خودتونو وارد کنید و بعدش گزینه autocomplete رو انتخاب کنین. بعدش روی دکمه سرچ کلید کنید. حالا می‌تونین یک لیست کامل از کلیدواژه‌های مرتبط با کلمه کلیدی خودتون رو دریافت کنید. همه این‌ها می‌تونن گزینه مناسبی برای کلمه کلیدی lsi باشن.

کلیدواژه‌های سوالی (Questions)

در این بخش می‌تونید کلیدواژه‌های سوالی مربوط به کلمه کلیدی‌تون رو مشاهده کنین؛ یعنی سوالات پرتکراری که کاربران در رابطه با کلیدواژه مورد نظر شما سرچ کرده‌اند.

معیارهای بررسی کلیدواژه در ابزار kwfinder

معیارهای بررسی کلیدواژه در kwfinder

تصویر ابزار kwfinder

Trend: فرایند افزایش و کاهش میزان سرچ کلمه کلیدی در 12 ماه گذشته.

POS: بالاترین جایگاهی که سایت در نتایج گوگل به دست آورده.

Search: میانگین میزان سرچ کلمه کلیدی با توجه به داده‌های 12 ماه گذشته.

EV: بخش EV یا Estimated Visits بر اساس جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل، میزان بازدید شما، نرخ کلیک و میزان سرچ رو تخمین می‌زنه.

CPC: هزینه‌ای که به ازای هر کلیک دریافت میشه (Cost per click) در تبلیغات کلیکی

PPC: میزان رقابت در تبلیغات کلیکی

KD: میزان سختی کلیدواژه بر اساس url و میزان قدرت جایگاه اول نتایج جستجوی گوگل

جستجو کلیدواژه بر اساس دامنه در ابزار kwfinder

اگه می‌خواید کلمه کلیدی‌هایی رو پیدا کنید که رقبای شما با استفاده از اون‌ها در صفحات اول گوگل پوزیشن گرفته‌اند می‌تونین از بخش search by domain استفاده کنین. با استفاده از این بخش می‌تونین کلمات کلیدی رو ببینید که ترافیک زیادی رو برای رقبای شما میارن. برای این کار اول روی تب search by domain کلیک کنید؛ بعدش url رقیب مد نظرتون رو وارد کنید، لوکیشن‌تون رو انتخاب کنین و در آخر روی علامت فلش کلید کنید تا نتایج رو ببینید.

خرید نسخه حرفه‌ای ابزار KWFinder

در بالا هم گفتیم که تا 10 روز می‌تونید از این ابزار به صورت آزمایشی و رایگان استفاده کنید؛ اما بعد از این مدت برای استفاده از ویژگی‌های این ابزار باید اکانت ویژه رو خریداری کنید. هزینه اکانت بیسیک این ابزار 30 دلار، اکانت پرمیون 40 دلار و اکانت شرکتی آن 80 دلار است. اکانت بسیک تا حدی پاسخگوی نیازهای شما است؛ اما گاهی ممکن است به دلیل تحریم‌ها امکان انجام پرداخت ارزی برای خرید این ابزار رو نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *