کسب درآمد آنلاین با موبایل

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

کسب درآمد آنلاین با موبایل

همونطور که می‌دونید امروزه بیشتر کسب و کارها از حالت رسمی خودش خارج شده و رفته تو گوشی و لپ‌تاپ! بهترین خصیصه این مدل پیشرفت اینه که دیگه قرار نیست برای پیدا کردن یک کار درست و حسابی با حقوق و مزایای خوب مدت‌ها این‌ور اون‌ور بگردی و آخر هم دست خالی برگردی خونه! 

من به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ بهتون می‌‌گم که کسب و کارهای بسیاری وجود دارن که توی همین گوشی‌های هوشمند شکل گرفتن و حالا به یکی از پرقدرت‌ترین روش‌های کسب درآمد تبدیل شدن؛ به عنوان مثال تولید محتوا متنی و ویدیویی در فضای مجازی یک کاریه که تا قبل این قضایا اصلا شناخته شده نبود و حالا یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد آنلاین با گوشی محسوب می‌شه! 

با من بیاید تا کمی در مورد چیستی و چگونگی کسب درآمد با گوشی با هم صحبت کنیم و در نهایت چند نمونه از راه‌های کسب درآمد با گوشی رو براتون فهرست کنم.

دو قدم مهم قبل از کسب درآمد با گوشی!

اول از همه باید بدونید که هر شغلی مستلزم برداشتن گام‌های اولیه است. یعنی چی؟ با من بیاید تا شما رو با دو گام اساسی در زمینه کسب درآمد با گوشی موبایل آشنا کنم: 

قدم اول؛ ایجاد نسخه اولیه 

ما توی هر کسب و کاری معمولا خدماتی رو به مشتری فرضی‌مون ارائه می‌دیم؛ پس باید از همون اول برای خودمون یک نسخه اولیه از خدمت و محصول‌مون بسازیم. مثلا اگه قراره یک فروشگاه اینترنتی توی پلتفرم اینستاگرام راه‌اندازی کنیم باید از همون اول یک نقشه از مسیر تو ذهنمون بچینیم و ابعاد مختلف رو بسنجیم و تو این مسیر چالش‌هایی که فکر می‌کنیم می‌تونه سر راه‌مون قرار بگیره رو پیدا کنیم و سعی در حل و فصل‌ش داشته باشیم. خدمت مورد نظرمون رو پایین و بالا کنیم و ببینیم اصلا این اون کاری هست که من می‌خوام توش پیشرفت کنم یا نه؟ اینجا نقطه صفر کسب و کار آنلاین ماست؛ پس در قدم اول مسیر رسیدن به ارائه خدمات رو باید کاملا سنجید.

قدم دوم؛ یافتن مشتری

پیدا کردن مشتری اولیه! بله قدم دوم کسب و کار آنلاین با موبایل اینه که مشتری خودمونو پیدا کنیم! به اولین مشتری‌هایی که توی هر کسب و کاری داریم می‌گن پذیرندگان آغازین! این افراد هستند که برای اولین بار با محصول و خدمات ما آشنا می‌شن و اونو می‌پذیرن یا رد می‌کنن! راه‌کارهای زیادی وجود داره که بتونیم توجه افراد رو به خودمون جلب کنیم و اونارو مشتری ثابت خودمون کنیم؛ مهم‌ترین راه‌کار اینه که خدماتمون رو طوری ارائه بدیم که به مذاق مشتری خوش بیاد. بعد این که خدمت‌رسانی شروع شد حالا باید منتظر بازخورد مشتری‌های اولیه خودتون بمونید چون اون‌ها هستند که ایده شما رو تایید یا رد می‌کنن و قدم اول شما رو تعیین می‌کنن. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌تونید مقاله نقشه سفر مشتری رو مطالعه کنید.

دو قدم مهم قبل از کسب درآمد با گوشی

کسب درآمد با گوشی بدون سرمایه ممکنه؟

بیاین واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم! برای اینکه بتونیم به یک درآمد معقول از طریق گوشی موبایل برسیم بهتره که یک گوشی هوشمند با کیفیت داشته باشیم! برای عکاسی از محصول، برای تولید محتوای ویدیویی، حتی برای انجام بازی‌هایی که می‌شه ازش کسب درآمد داشت! اما این تموم چیزی هست که شما برای راه‌اندازی کسب و کارتون توی فضای مجازی نیاز دارید! چون شبکه‌های مجازی همگی رایگان هستن و شما می‌تونید تو این فضا مهارت و محصول خودتونو به افراد زیادی نمایش بدین یا پروژه‌های زیادی رو دریافت کنین! شاید براتون جالب باشه که کسب درآمد با گوشی ساده هم امکان‌پذیره! کارهایی مثل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات برای شرکت‌ها و برندهای مختلف! حتی گاهی وقت‌ها این کار درآمد شگفت‌انگیزی هم به همراه داره!

برای رسیدن به درآمد خوب با گوشی چقدر وقت لازمه؟

مسیر موفقیت از کنار شکست می‌گذره!

برای رسیدن به موفقیت مسلما به چالش‌های زیادی برخورد می‌کنید! اصلا ممکنه برگردین به خودتون بگین نه بابا این کار به درد من نمی‌خوره! توی کسب و کار با گوشی موبایل اونم به صورت آنلاین احتمال رسیدن به این دیدگاه خیلی بیشتره چون اینجا خودتی و خودت و کسی نیست که به اصطلاح هولت بده! اما بهتره بدونین که هیچ کاری بدون جدیت و استمرار شکل نگرفته! اگه می‌خواین از طریق موبایل درآمد خوب به دست بیارین بهتره دیدگاه‌تونو نسبت به کار با گوشی تغییر بدین! اینطور نباشه که بگین چون کارم با گوشیه پس می‌تونم پاره وقت روش کار کنم! همونطور که گفتم کافیه کارتون رو جدی بگیرید و پیگیرش باشید اونوقت به شکل معجزه آسایی می‌بینید که بعد یک سال چطور تونستین تو زمینه خودتون پیشرفت کنین.

این وسط هم هستند افرادی که کارمندند و وقت کافی برای کار آنلاین با گوشی ندارند! این افراد هم کافیه یک برنامه ریزی درست و منظم برای خودشون ایجاد کنند و جفت کارها رو با همدیگه پیش ببرن! برای این کار حتی می‌تونن از مشاورهای کسب و کار کمک بگیرن.

برای رسیدن به درآمد خوب با گوشی چقدر وقت لازمه؟

منم می‌تونم با گوشی به درآمد برسم؟

حالا ممکنه این سوال براتون ایجاد بشه که هر کسی می‌تونه از طریق کسب و کار آنلاین با گوشی به درآمد برسه؟ 

برای این که به جواب این سوال برسیم باید یک سری به فعالیت‌های روزمره‌مون بزنیم! ما به طور معمول در طول روز چند ساعت رو در فضاهای مجازی برای به اشتراک گذاشتن نظر شخصی‌مون یا تصاویر مورد علاقه‌مون به افرادی که ما رو دنبال می‌کنند صرف می‌کنیم؛ اگر یک بررسی کلی داشته باشیم متوجه می‌شیم که می‌تونیم خیلی بهینه‌تر از این زمان و امکانات استفاده کنیم! حالا فکرشو بکنین همون پست گذاشتن و گشت و گذار تو فضای مجازی هدفمند باشه و براتون پول‌ساز بشه! چند نمونه از کسب و کارهای آنلاین مثل تبلیغات ساختن و… نیازی به مهارت یا سرمایه خاصی نداره تنها کمی خلاقیت لازمه که باید تو خودتون بسازین. 

تا اینجای کار فهمیدیم که هر کسی می‌تونه بدون نیاز به سرمایه اولیه از طریق گوشی به کسب درآمد برسه فقط باید مسیر رو برای خودش روشن‌ کنه! در ادامه روش‌های کسب درآمد با گوشی رو با هم بررسی می‌کنیم و چند نمونه از کسب و کارهای خفن اینترنتی رو معرفی می‌کنیم.

منم می‌تونم با گوشی به درآمد برسم؟

16 ایده برای ایجاد کسب و کار با گوشی هوشمند

بهترین راه کسب درآمد با گوشی شیوه آنلاین اونه! کسب و کارهایی که قراره تو این بخش معرفی بشه به طور معمول در بستر شبکه‌های مجازی و اینترنت انجام می‌گیره؛ البته چند روش کسب درآمد با گوشی وجود داره که علاوه بر این که درآمد خوبی داره و آنلاینه، به نوعی سرگرمی هم هست. 

  • آموزش دیجیتال مارکتینگ
  • مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام
  • تولید محتوا متنی، تصویری، ویدیویی
  • تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ
  • مشاوره کاری
  • ساخت اپلیکیشن و همکاری با سازندگان اپلیکیشن‌ها
  • بازی‌های آنلاین
  • تولید پادکست و کتاب‌های صوتی
  • فروش لوازم دست دوم در پلتفرم‌های مختلف
  • فریلنسری
  • عکاسی
  • خرید و فروش ارز دیجیتال
  • تایپ و ویراستاری و رونویسی
  • فروش محتواهای آموزشی 
  • دیدن فیلم و نظر دادن در برخی از سایت‌ها
  • بلاگری

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *