سئو سایت شخصی

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر نوشتاری سئو سایت شخصی

چیزی که امروزه خیلی به چشم می‌خوره کسب درآمد از طریق ارائه مهارت یا خدمات شخصیه. افرادی که یک مهارت خاص رو بلدن با ایجاد یک سایت شخصی برای خودشون تلاش می‌کنند این مهارت رو به طیف گسترده‌ای ارائه و از این طریق درآمد کسب کنند؛ به این منظور بهترین کار اینه که سایت شخصی خودتون رو سئو کنید و مطمئن باشید که می‌تونین به درآمد خوب برسید. در این مقاله از سیر تا پیاز دیجیتال مارکتینگ سعی کردم بگم منظور از سئو سایت شخصی چیه و برای انجام سئو سایت شخصی به چه مراحلی نیازه. در این راستا اگه نیاز به مشاور داشتید می‌تونید رو من حساب کنید.

منظور از سئو سایت شخصی چیست؟

تصویر نوشتاری seo

سایت شخصی در واقع به سایت‌هایی گفته می‌شه که افراد به منظور ارائه مهارت شخصی یا خدماتی که می‌تونن ارائه بدن راه‌اندازی می‌کنند؛ مثلا یک فردی که در زمینه آموزش زبان مهارت داره می‌تونه برای خودش یک سایت آموزش زبان داشته باشه و از طریق اون کسب درآمد داشته باشه؛ در اکثر سایت‌های شخصی خبری از ارائه محصول در تعداد بالا نیست و محصولات محدودی به صورت آنلاین ارائه می‌شن؛ از این رو تنها قرار دادن گزینه ثبت سفارش کفایت می‌کنه. این روش یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی برای برند‌های شخصی محسوب می‌شه. با وجود این که سئو سایت‌های شخصی نسبت به سئو سایت فروشگاهی و کسب و کاری سبک‌تره، ولی باز هم نیاز به رعایت یک سری اصول و دانش تخصصی سئو داره؛ در غیر این صورت نمی‌تونید ازش نتیجه مطلوبی بگیرید. 

مراحل سئو سایت شخصی 

اگه صاحب یک سایت شخصی هستید برای ارائه کسب و کار‌تون به کاربر، نیاز به سئو دارید. با سئو کردن سایت شخصی‌تون می‌تونید به راحتی به صفحه اول گوگل و نتایج نخست برسید. سئو سایت مزیت زیادی برای سایت شما داره به عنوان مثال: 

  • نرخ تبدیل سایت‌تون افزایش پیدا می‌کنه
  • نرخ پرش سایت‌تون کاهش پیدا می‌کنه
  • اعتبار برند شخصی پیش کاربرها افزایش پیدا می‌کنه

و… 

با این تفاسیر دیگه جای تعلیل نداره و بهتره هر چه سریع‌تر برید تو کارش و از یک مشاور سئو وقت بگیرید.

حالا با من بیاید تا مراحل سئو سایت اختصاصی رو با هم آنالیز کنیم و ببینیم برای ارتقای سایت شخصی چه چیزهایی در اولویت قرار داره؟

تعیین اهداف سایت شخصی

اولین و مهم‌ترین مرحله در اجرای سئو سایت شخصی برگزاری یک جلسه است بین کارفرما و تیم اجرایی که در اون طرفین تلاش می‌کنند به یک چشم‌انداز واحد برسند. اگر شما کارفرما هستید و قصد دارید سئو سایت شخصی‌تون رو به یک تیم اجرایی بسپارید، قبل از برگزاری این جلسه ابتدا باید چند سوال اساسی از خودتون بپرسید: 

  • هدف از سئو سایت شخصی‌تون چیه؟ 
  • از همکاری‌تون با تیم اجرایی چه انتظاراتی دارید؟ 
  • سایت‌تون بهتره روی چه کلمات کلیدی سئو بشه؟ 

وقتی با این دیدگاه به جلسه برید تیم اجرایی بدون کمترین ابهامی دستشون میاد که هدف شما از سئو سایت شخصی چیه و بر این اساس برنامه ریزی می‌کنند که سایت شما رو بدون کوچک‌ترین ابهام روی کلمات کلیدی مورد نظر شما در نتایج نخست گوگل بالا بیارند.

آنالیز وب سایت

در قدم بعد سایت شما باید از نظر سئویی آنالیز بشه. در این بخش دو حالت پیش میاد؛ یا سایت شما تا به حال سئو نشده یا جدی سئو نشده و از یه جایی به بعد رها شده. در هر دو صورت تیم اجرایی موظفه سایت شما رو آنالیز و بررسی کنه تا مشخص بشه سایت شما در چه سطحی قرار داره. 

تحلیل رقبا

قدمی بعدی مختص رقباست. همونطور که می‌دونید تو هر زمینه‌ای که قصد فعالیت دارید ناگزیر از داشتن رقیب هستید؛ حتی اگر سایت‌تون شخصی باشه؛ از این رو برای کسب رتبه بهتر باید عملکرد رقبا‌تون رو بررسی کنید. برای تحلیل رقبا ابزارهای بسیاری به وجود اومده که می‌تونید به تحلیل دقیق اطلاعات رقبا بپردازید. 

تولید محتوا

تصویر نوشتاری سئو

اگر تصمیم دارید صفحه اول موتورهای جستجو رو از آنِ خودتون کنید باید محتوای یونیک و منحصر به فردی تولید کنید. محتوا ضرورتا متن نیست؛ تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافی، نظرسنجی و هر مدل روش ارتباط گیری با کاربر محتواست. در یک سایت این محتواست که مخاطب رو مجاب به ادامه و تعامل می‌کنه؛ پس می‌شه گفت محتوا و سئو داخلی تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت دارند.

لینک سازی داخلی و خارجی

لینک‌ها، مسئولیت خطیرِ ارتباط بین صفحات یک سایت رو بر عهده دارند. اگر لینک‌های صفحات داخلی یک سایت رو به هم مرتبط و متصل کرده باشند، لینک سازی داخلی اتفاق میفته و اگر بین صفحات خارجی سایت لینک سازی صورت بگیره اصطلاحا لینک سازی خارجی انجام شده. لینک سازی در واقع به هر چه بهتر دیده شدن برخی صفحات کمک می‌کنه؛ برای این کار باید از صفحات سئو شده و دارای اعتبار به صفحات جدید که هنوز وارد رتبه بندی نتایج نشدند لینک بدید. 

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی دو ویژگی مهم برای سایت شخصی شما داره:

  • با تحقیق کلمات کلیدی می‌تونید متوجه بشید کاربر دقیقا دنبال چیه و نیازه که برای چه موضوعاتی تولید محتوا کنید.
  • گزینه دوم که از گزینه اول هم اساسی‌تره اینه که با تحقیق کلمات کلیدی و به کار بردن‌شون تو محتوا، در واقع به موتورهای جستجو می‌گیم موضوع محتوا چیه و دقیقا داریم روی چه کیورد‌های مرتبطی فعالیت می‌کنیم.

در واقع می‌شه این‌طور گفت که بهترین روش ارتباط با کاربر و موتورهای جستجو کلمات کلیدی هستند.  برای یافتن کلمات کلیدی هم ابزارهای بسیاری برای سئو با سیستم و سئو با گوشی ساخته شدند که می‌تونید در مقالات مرتبط با اون‌ها بیشتر آشنا بشید.

طراحی استراتژی محتوایی 

در قدم بعد سایت شما نیاز به یک استراتژی داره که به واسطه اون اقدام به تولید محتوا کنید. تعیین استراتژی محتوایی به سایت شخصی شما کمک می‌کنه که با توجه به ترتیب خاصی پیش برید و لینک سازی کنید و محتوای سایت‌تون بر اساس نظم و ترتیب پیش بره. اگر سایت شما استراتژی درستی داشته باشه نسبت به رقبا‌تون خیلی سریع رشد و صفحه یک گوگل رو از آن خود می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *