ابزار Semrush؛ یک جیب جادویی مجهز به 20 میلیارد کلمه کلیدی

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر لوگو semrush

از یک جیب جادویی چه انتظاراتی دارید؟ این که هر چیزی که ازش درخواست کنید رو بلافاصله براتون فراهم کنه و بهتون بده! تو این مطلب می‌خوام شما رو با جیب جادویی سئو سایت‌تون آشنا کنم!

semrush اسمی هست که مطمئنا حداقل یک بار اون رو شنیدید. تو این مطلب قراره ویژگی‌های برجسته این ابزار قدرتمند رو بهتون معرفی کنم و صفر تا صد مباحث لازم جهت آموزش semrush رو براتون شرح بدم. این ابزار در سال 2008 در مسکو روسیه ساخته شده و به سرعت جایگاه خودش رو بین ابزارهای سئو و دیجیتال مارکتینگ مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول پیدا کرد.

تصویر نوشتاری semrush

Semrush چیست؟

ابزار semrush یک ابزار همه کاره هست که همه اطلاعاتی که برای بررسی دقیق سئو سایت و بهبود سئو لازمه رو در اختیارتون میزاره. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای سئو وردپرس هم به شمار میاد که به منظور تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و بهینه سازی تبلیغات Google Ads طراحی شده و توسعه پیدا کرده. این ابزار به شما این امکان رو میده که به بزرگ‌ترین پایگاه داده جهان با 20 میلیارد کلمه کلیدی، 310 میلیون تبلیغات و 17 میلیارد آدرس اینترنتی ایندکس شده، در روز دسترسی پیدا کنید. شما به کمک این ابزار چیزی بیشتر از تعدادی عدد دریافت می‌کنید. در واقع Semrush داده‌ها رو برای شما تجزیه و تحلیل می‌کنه و توصیه‌هایی در مورد SEO، انواع بازاریابی محتوا و تبلیغات به شما ارائه میده که می‌تونه اطلاعات خیلی مفیدی برای ارتقای سایت شما محسوب بشه.

امکانات semrush

این ابزار بخش‌های مختلفی داره که در ادامه به بررسی هر کدوم از اون‌ها می‌پردازیم.

محیط نرم افزار Semrush رو می‌تونید توی تصویر ببینید.

تصویر پیشخوان ابزار semrush

ابزارهای semrush برای سئو

این نرم افزار بخش‌هایی داره که به شما در تحلیل یک سری از داده‌ها در جهت بهبود سئو کمک می‌کنه.

تصویر ابزارهای semrush برای سئو

بخش competitive research شامل زیرشاخههای بررسی دامنه، تحلیل ترافیک و جستجوی ارگانیک هست. این قسمت یکی از قسمتهای مهم و کاربردی در SEMrush به شمار میاد که این امکان رو به شما میده تا بتونید عملکرد رقباتون رو بررسی کنید. در واقع یکی از مهمترین دلایل معروفیت ابزار semrush همین قابلیت جالبش، یعنی قابلیت جستجوی ارگانیک هست.

تصویر ابزارهای semrush برای سئو

یکی از اصل‌های مهمی که توی سئو سایت شما تاثیر داره همین keyword research هست. حالا این ابزار این قابلیت رو داره که به شما توی تحقیق کلمات کلیدی کمک کنه تا شما بتونید بهترین استراتژی رو طرح ریزی کنید. شما با وارد کردن کلمات کلیدی، می‌تونید لیستی از ایده‌های کلمه کلیدی رو در اختیار داشته باشید.

Keyword Overview 

تصویر Keyword Overview 

volume

میانگین تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی مشخص در Google در طی ماه سرچ میشه. این آمار در سطح کشور نشون داده میشه.

Global Volume

مجموع حجم جستجوهای ماهانه کلمه کلیدی در کل پایگاه داده کشور شما هست.

keyword Difficulty

درسته که این ویژگی تمام نکاتی که باید در مورد کلمه کلیدی بدونید رو بهتون نمیگه؛ اما به شما در تشخیص اینکه آیا فرصتی برای رتبه بندی دارید یا خیر، کمک می‌کنه. برای استفاده از این امکان طبق این دستور عمل کنید: ویژگی یک کلمه کلیدی که قصد رتبه بندی اون رو دارید، تایپ کنید؛ بعد درصدی از سختی کلمه کلیدی از صفر تا صد به شما نشون داده میشه. حتی می‌تونید چندین کلمه کلیدی رو با هم مقایسه کرده و مشخص کنید کدوم کلمه رو باید در ابتدای کارتون هدف قرار بدید.

CPC

مخفف کلمه cost per click هست که در واقع به معنی هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل هست. 

com

تراکم تبلیغاتی که در این سطح از کلمات کلیدی برای تبلیغات شما پیشنهاد میشه. نمره 1.00 نشون دهنده بالاترین سطح رقابت و نمره 0.00 نشون دهنده عدم رقابت هست؛ البته درسته که این معیاربه جستجوی پرداخت شده به رقبا اشاره داره؛ اما می‌تونه نماینده ارزش ارگانیک یک کلمه کلیدی هم باشه.

Results on SERP

تعداد URLهایی که در نتایج جستجوی ارگانیک برای یک کلمه کلیدی مشخص نمایش داده میشن.

SERP Features

روی نمادها برید تا ببینید کدوم ویژگی‌های SERP در صفحه نتایج این کلمه کلیدی وجود داره.

PLA

بهترین تبلیغات لیست محصولات (خرید Google) که در SERP این کلمه کلیدی دیده میشه.

Ads

برترین تبلیغات PPC Google Ads در SERP این کلمه کلیدی دیده میشه.

Trend

میزان جستجو یک کلمه کلیدی رو در 12 ماه گذشته نشان میده.

Keyword Variations

عبارات جست و جو که کلمه کلیدی اصلی شما و همچنین کلمات اضافی رو شامل میشه. تنوع کلمات کلیدی به شما کمک می‌کنه محبوب‌ترین جستجوهای مرتبط رو در جستجوی اصلی خودتون پیدا کنید.

Questions

عبارات جستجو مثل: “چرا، چگونه، چه کسی ، چه چیزی، کجا، کی و…” سوالات مهمی برای پرورش ایده پردازی راجع به استراتژی محتوا برای بخش‌های مختلف سایت مثل بلاگ، سوالات متداول، محتوای پیج‌های وب سایت شما محسوب میشن. پاسخ به سوالات رایج می‌تونه کمک زیادی به سئو سایت شما بکنه.

Related keywords

کلمات کلیدی که دارای نتایج مشابه عبارات سرچ شده هستن.

تصویر Related keywords

در این بخش می‌تونید کلمات کلیدی موردنظرتون رو از سراسر SEMrush گردآوری کنید  و این اطلاعات رو ذخیره کنید. همچنین می‌تونید معیارهای جدیدی تعیین کنید و دستاوردهای خودتون رو در فایل‌های XLSX یا CSV استخراج کنید.

ابزار لینک سازی semrush

تصویر ابزار لینک سازی semrush

اطلاعاتی که این ابزار برای بک لینک‌ها به شما میده شامل موارد زیر میشه:

Total Number of Backlinks تعداد کل بک لینک‌ها

Follow/nofollow backlinks 

Referring domains 

(TLD Top level distribution) دامنه سطح بالا

(TLD Authority .com, .net, .edu, .gov, etc) اعتبار دامنه سطح بالا

Referring domains by country   

از ابزار SEMrush استفاده کنید تا هم وضعیت بک لینک‌ سایت خودتون و هم رقباتون رو بررسی کنید. SEMrush بک لینک‌های جدید رو هر روز گردآوری می‌کنه و اون رو به پایگاه داده شما اضافه می‌کنه که در طی دو هفته هم به صورت عمومی به روز میشه. به همین ترتیب می‌تونید لینک‌های جدید و از دست رفته رقباتون رو مشاهده کنید.

ابزارهای سئو On-page و تکنیکال در Semrush

در این بخش عوامل داخلی سایت که بر سئو موثر هستند مورد بررسی قرار می‌گیرن. در این بخش مواردی مثل سلامت سایت، لینک سازی داخلی، محتوا و همچنین موارد فنی سایت مثل سرعت، مورد بررسی قرار می‌گیرن.

یکی از بخش‌های کاربردی استفاده از ابزار semrush مشاهده گزارش Audit site هست. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این سایت در پیشنهادهایی هست که برای بهبود سئوی سایت ارائه می‌کنه. بررسی وضعیت سایت از لحاظ فنی در این بخش انجام میشه و شما می‌تونید سلامت سایت خودتون رو با توجه به فاکتورهای سایت semrush بسنجید. با توجه به کرال بات ابزار semrush مشکلات سایت در سه دسته Errors ،warnings و notices گزارش میده.

Site Health

وضعیت سلامت سایت رو بررسی می‌کنه.

Crawled Pages

تعداد صفحاتی که توسط بات‌های ابزار semrush از سایت مورد نظر کرال شده است. از این تعداد صفحات صفحات بدون مشکل، دارای لینک شکسته و ریدایرکت شده رو هم نشان میده.

Thematic Reports

مجموعه از چندین شاخص هست که سایت ما رو از نظر site performance http,core web vital, markup, Crawlability و لینک سازی داخلی تحلیل می‌کنه. 

بررسی کننده سئو داخلی محتوای شما را از بابت کارهای رایج مربوط به سئو دورن صفحه‌ای مثل تگ‌های عنوان و تگ‌های H1 آنالیز می‌کنه. همچنین درباره عباراتی که از نظر معنایی مرتبط هستن و بهتره در محتواتون اون‌ها رو قرار بدید  به شما اطلاعات میده.

ابزار Semrush برای سئو محلی

سئو محلی برای این امکان رو به کسب و کارهای محلی میده که تا بتونن در خدمات رسانی به مشتریان محلی خودشون بهتر عمل کنن. سئو محلی می‌تونه کسب و کارهای محلی رو به مشریاشون معرفی کنه و اونها رو با خدمات کسب و کارها آشنا کنه. این ابزار داده‌هایی که برای تعیین استراتژی محلی مورد نیاز شماست رو بهتون ارائه میده.

تصویر ابزار Semrush برای سئو محلی

advertising 

برای اینکه بتونید یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشید باید داده‌های به خصوصی رو در جهت تعیین استراتژی اون بدونید. مواردی مثل روش‌های مختلف تحقیق در مورد جایگاه سایت خود، مطالعه کمپین های رقبا در گذشته، برای تنظیم استراتژی تبلیغات خود با لیست کلمات کلیدی برای تعیین استراتژی تبلیغات چه تبلیغات پولی چه هرنوع تبلیغاتی مهم هست.

تصویر advertising 

PLA Research  

این قابلیت در ابزار semrush به شما این امکان رو میده که بتونید تحلیل عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی رو انجام بدید. در ادامه برای درک بهتر این بخش با مفهوم pla آشنا می‌شیم.

PLA نوعی تبلیغات گوگل در حوزه محصولات، فروش و بازاریابی به شمار میاد و به شما این امکان رو میده  تا تصاویر، قیمت‌ها و توضیحات محصول مد نظرتون رو در نتایج جستجوی Google نمایش بدید. وقتی کاربر محصولی رو که دارای PLA هست، در Google Shopping جستجو کنه، PLA‌ها برای اون کاربر نمایش داده میشن.

تبلیغات لیست محصولات (PLA) شامل تصویر، قیمت و اطلاعات تبلیغاتی یک محصول هست که موجب افزایش نرخ کلیک کاربران میشه. این نرخ نشون میده تعداد کلیک اون‌ها تقریباً 50 درصد بیشتر از تبلیغات متنی Google Ads هست.

قابلیت های PLA Research در افزونه semrush 

شما می‌تونید کلمات کلیدی رو که باعث بیشتر دیده شدن PLA میشن تجزیه و تحلیل کنید.

قیمت محصولات رقیب خودتون رو مشاهده و بررسی کنید.

کلیدواژه‌های هدف رقبای خودتون رو پیدا کنید.

تحقیقات PLA می‌تونه برنامه ریزی شما در مورد کالاهایی که رقبای شما سعی می‌کنن به صورت آنلاین بفروشند رو بهبود ببخشه و با استفاده از این گزارشات شما می‌تونید کسب و کار خودتون رو مورد بررسی قرار بدید و عملکردی هدفمند داشته باشید.

البته این ابزار قدرتمند برای مشاهده گزارشات PLA Research، محدودیتی برای انواع حساب های کاربری خودش هم داره؛ اونم اینه که برای کاربران دارای حساب کاربری رایگان، Pro و Guru تا 10 رکورد از جدول گزارشات رو نمایش میده و برای کاربران با حساب کاربری تجاری (Business Users) به صورت نامحدود رکوردهای جدول گزارشات رو نمایش میده.

آموزش کار با semrush

برای شروع کار با این ابزار می‌بایست آدرس سایت خودتون رو در قسمت جستجو وارد کنید.

تصویر پیشخوان semrush

pla research semrush

پس از جستجو، سه گزینه PLA Copies ،PLA Сompetitors ،PLA Positions فعال میشه که الان توضیح میدم هرکدوم مربوط به چیه.

PLA Positions 

تجزیه و تحلیل استراتژی‌های رقبای تجاری شما به شما کمک می‌کنه فروش آنلاین بیشتری داشته باشید. با استفاده از PLA Position، می‌تونید تاکتیک‌های رقبای خودتون رو در  Google Shopping کشف کنید.

در این قسمت شما می‌تونید اطلاعات زیر رو دریافت کنید :

تعداد کلمات کلیدی که برای PLA ها در نظر گرفته شده 

تعداد PLA های استفاده شده در سایت

تعداد اصطلاحات و واژه‌های جستجو شده در آگهی‌های متنی (Google Text Ads)

ترافیک تبلیغات متنی

هزینه ترافیک تبلیغات مبتنی بر گوگل (Google Ads) 

*توجه داشته باشید که این هزینه به معنی میزان تخمین ماهانه بازدیدکنندگان توسط Google Ads به وب سایت شما هست.

نمودار PLA به شما نشون میده که دامنه مد نظر شما چند کلمه کلیدی رو به دست آورده و در طی زمان چند تبلیغ رو اجرا می‌کنه. شما می‌تونید این زمان رو محدود به سال و ماه کنید تا نمودار رو در بازه زمانی مد نظر خودتون مشاهده کنید.

plan position semrush

جدول PLA Positions هم به شما نشون میده که تبلیغات PLA رقبا در SERPها (Search Engine Result Page) چه جوری انجام میشه. شما می‌تونید هر گونه تغییری که در موقعیت کلمه کلیدی از قسمت Diff هست رو مشاهده کنید.

بررسی و تحلیل اطلاعات این جدول، به شما در یافتن ایده‌هایی برای غنی سازی محتوای خوراک محصول کمک می‌کنه. منظور از محتوای خوراک محصول، عنوان محصول و توضیحات و پارامترهایی از این دسته هست. توجه داشته باشید که اگر در زمان پر کردن عنوان، توضیحات یا سایر خصوصیات محصول، عباراتی را در نظر نگرفتید، باید به هر حال حتماً آن‌ها را وارد کنید!

PLA Competitors  

از اونجایی که تجارت الکترونیکی رو به گسترش هست و رقابت بین فروشگاه‌های آنلاین به تدریج در حال افزایشه، گزارش رقبا (PLA Competitors) به شما این اجازه رو میده که نقاط قوت و ضعف رقبا رو در جستجوهایی که بر اساس PLA ها انجام شده است پیدا کنید.

play competitors semrush

در این قسمت، نتایج بر اساس سطح رقابت به ترتیب نزولی مرتب شدن. برای اینکه به اطلاعات بیشتری در مورد هر رقیب دسترسی داشته باشید، می‌تونید روی نام دامنه آن کلیک کرده و به بخش گزارش PLA Positions هدایت بشید.

Competitors Level یا سطح رقابت به شما کمک می‌کنه که آمار میزان رقابت برای هر دامنه رو داشته باشید. این پارامتر بر اساس تعداد کلمات کلیدی PLA در هر دامنه و همچنین تعداد کلمات کلیدی رایج هر PLA محاسبه میشه. حالا هر چه تعداد کلمات کلیدی رایج بیشتر باشه، سطح رقابت بین وب سایت‌ها بیشتر هست.

سه پارامتر The Paid Keyword ،Paid Traffic و Traffic Price metrics به شما نشون میده که رقیب شما از طریق  تبلیغات متنی Google Ads چقدر فعال هست.

تصویر قسمت های  The Paid Keyword ،Paid Traffic و Traffic Price metrics

PLA Copies

گزارش PLA Copies، تخصصی‌تر عمل می‌کنه؛ به این صورت که تبلیغات و عملکرد کلمات کلیدی رقبا رو نشان میده که باعث شده است تا اون‌ها در نتایج جستجو ظاهر بشن؛ بنابراین، شما می‌تونید کلمات کلیدی با ارزش رو پیدا کنید و آن‌ها رو در ویژگی های محصولاتتون مثل عنوان و توضیحات محصول قرار بدید.

placopies semrush

توجه داشته باشید که شما می‌تونید از قسمت Sort، گزارشات رو بر اساس تعداد کلمات کلیدی یا صعودی و نزولی بودن طبقه بندی کنید.

Display advertising

با کمک این بخش اطلاعاتی در مورد تبلیغاتی که در سایت مورد نظر ثبت شده میشه دریافت کرد؛ صفحه فرود یکی از این موارد هست. خود  ابزار semrush این بخش رو اینجوری توصیف میکنه که “متن های تبلیغاتی و آگهی هایی رو که رقبای شما استفاد میکنن، تجزیه تحلیل کنید.”

Overview

این قسمت اطلاعات جامعی راجع به مخاطبین تبلیغات و… رو نمایش میده که در ادامه مقاله آموزش کار با semrush به توضیح هرکدوم از این موارد می‌پردازیم.

Audience targeting | gender 

این بخش برای شما مشخص می‌کنه که مخاطبین تبلیغ شما خانوم هستن یا آقا.

Audience targeting | age

مخاطبین بر اساس سن در این دسته قرار می‌گیرن.

 Top audience interest

در این قسمت تبلیغات با توجه به علایق کاربران دسته بندی میشه. تبلیغاتی که محبوبیت بالایی دارند رو می‌تونید در این بخش مشاهده کنید.

Sample ads

نمونه‌هایی از تبلیغات استفاده شده تو سایت رو می‌تونید در این بخش مشاهده کنید.

تصویر Sample ads

Publisher

Publisher یا همون ناشر درواقع تبلیغاتی هستن که دامنه ما رو فراخونی می‌کنن و تبلیغ کننده سایت ما هستن.

تصویر Publisher

Top publishers categories 

ناشران دسته بندی شده بر اساس تبلیغات در این بخش قرار دارن.

Display ads by countries

کشور مرجع تبلیغات در این بخش نمایش داده میشه.

Ad type 

در این قسمت مشخص میشه که از هر نوع از آگهی‌ها چند درصد از سایت قرار داده شدن.

Display ads by device 

این قسمت به شما نشون میده که آگهی‌ها با چه دستگاهی قابل مشاهده هستن.

Ads

در نموداری که در این بخش هست می‌تونید انواع آگهی‌ها رو مشاهده کنید. امکان دسته بندی تبلیغات بر اساس هر نوع معیاری نظیر محبوبیت و… وجود داره. همچنین تاریخ و کشورهایی که این تبلیغ دیده شده رو می‌تونید مشاهده کنید. 

Landing page

هنگامی که کاربران روی آگهی مورد نظر کلیک می‌کنند به یک صفحه ارجاع داده میشن، شما می‌تونی این صفحات رو در این بخش مشاهده کنید.

تصویر Landing page

Publisher

در این بخش گزارشاتی در مورد دامنه‌هایی که توی یک بازه زمانی مشخص به عنوان یک تبلیغ کننده برای تبلیغ شما بودن رو مشاهده می‌کنید. این گزارشات به شما کمک می‌کنه که بتونید تبلیغات رقبای خودتون رو تحلیل کنید و با بررسی تبلیغات خودتون به بهینه سازی اون‌ها بپردازید.

Traffic analytics

این قسمت گزارشاتی مثل گزارشات گوگل آنالیتیکس به شما نمایش میده. 

بخش overview

اطلاعات کلی رو می‌تونید در این بخش مشاهده کنید گزارشاتی که در این بخش مشاهده می‌کنید به شما کمک می‌کنه که اطلاعاتی از قبیل:

منشا ترافیک وب سایت مد نظرتون از کجاست.

نرخ پرش سایت شما چند درصد هست.

بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر از چه کشورهایی هستن.

سایت شما چه زیردامنه هایی داره و همچنین ترافیک در زیر دامنه‌ها به چه صورت هست.

درگیری مخاطبان با سایت شما چگونه هست.

بازدید کنندگان سایت شما بیشتر از چه دستگاهی برای مشاهده سایت استفاده می‌کنند

و…

Audience overlap

با کمک این بخش می‌تونید مخاطبان وب سایت‌های مختلف رو با هم مقایسه کنید و بفهمید چند نفر از هر دو وب سایت، بازدید می‌کنن. تحلیل این بخش می‌تونه به شما در فهم روش جذب مخاطبین‌تون کمک کنه.

Traffic sources

این بخش مشخص می‌کنه که سایت شما از چه کانال‌هایی ترافیک دریافت می‌کنه؛ همچنین شما می‌تونید با استفاده از بخش competitor ترافیک سایت خودتون رو با سایت‌های دیگه مقایسه کنید.

به طور کلی 5 کانال ارتباطی وجود داره.

ترافیک مستقیم (Direct): این نوع ترافیک زمانی اعمال میشه که کاربر مستقیما URL سایت شما رو جستجو کنه و به سایت شما برسه.

ترافیک ارجاع داده شده (Referral): این ترافیک زمانی ایجاد میشه که کاربر توسط یک لینکی که  در یک سایت دیگه هست به سایت شما ارجاع داده میشه.

ترافیک بر اساس جستجو (Search): این ترافیک هنگامی به وجود میاد که کاربر توسط سرچ در گوگل به سایت شما می‌رسه.

ترافیک توسط شبکه های اجتماعی (Social): زمانی که کاربر به واسطه شبکه‌های اجتماعی سایت شما رو پیدا می‌کنه این نوع ترافیک ایجاد میشه.

ترافیک توسط تبلیغات پرداختی گوگل (Paid ads): زمانی که کاربر با کلیک روی تبلیغات گوگل وارد سایت شما میشه این نوع ترافیک ایجاد میشه.

Top pages

صفحاتی که بیشترین بازدید رو دارن تو این بخش نمایش داده میشه.

Marketing Insights

در این بخش گزارشات مربوط به حوزه بازاریابی در اختیار شما قرار می‌گیره. این گزارشات شامل تجزیه و تحلیل ترافیک سایت، سایت‌های پر بازدید و… میشه.

این بخش دارای سه دسته بندی Traffic Analytics ،Market Explorer،  Traffic Rank هست.

 Market Explorer

شما با استفاده از ابزار Marketing Explorer، می‌تونید در درک مخاطبینی که می‌خواید روی اون‌ها هدف گذاری کنید بهتر عمل کنید. توجه داشته باشید که این ابزار بیشتر در خصوص تجزیه و تحلیل وب سایت‌های فروشگاهی کاربرد داره.  توسط ابزار Marketing Explorer شما می‌تونید کانال‌های ورودی ترافیک وب سایت خودتون رو بشناسید و اون ها رو از لحاظ جنسیت، سن و علاقه بررسی کنید. همچنین می‌تونید برای گزارشات خودتون فیلترهای مختلف قرار بدید.

تو مقاله ابزار semrush فهمیدیم: 

ابزار Semrush مثل یک کمپاس دقیق برای سئو کاران هست، که اونا رو به سمت جایی که نیاز دارند برای بهینه‌سازی سایت هدایت می‌کنه. Semrush مثل یک راهنمای ماهر، می‌تونه به شما کمک کنه تا با مطالعه رقبا، تحلیل کلمات کلیدی و تعیین استراتژی‌های مناسب، بهترین عملکرد رو در سئو و تبلیغات Google Ads خود داشته باشید؛ همچنین، Semrush مثل یک جیب جادویی می‌تونه برای شما در هر زمان و هر مکان، دسترسی به بیش از 20 میلیارد کلمه کلیدی، 310 میلیون تبلیغات و 17 میلیارد آدرس اینترنتی ایندکس شده را فراهم کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *