رپورتاژ آگهی، نردبانی برای صعود به صدر نتایج

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر وکتور رپورتاژ نویسی

به مرور زمان تبلیغات شکل جدیدی پیدا کرده است و با گسترش تکنولوژی، تبلیغات آنلاین محبوب‌تر شده است. رپورتاژ آگهی یکی از انواع تبلیغات است که امروزه به عنوان ابزاری برای بهبود سئوی خارجی و در نهایت سئوی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی گزارش به شمار می‌آید که باید به صورت کاملا بی‌طرفانه‌ نوشته شده و در قالب‌های مختلفی که یکی از آن‌ها خبر است در دسترس مخاطب قرار گیرد تا مخاطب آن را مشاهده کند و درگیر محصول یا خدمات معرفی شده در رپورتاژ شود. در این روش نباید به صورت اغراق آمیز به تبلیغ یک محصول یا خدمات پرداخته شود و باید طوری باشد که اعتماد مخاطب را جلب کند. رپورتاژ یکی از راه‌های سئو خارجی است که می‌تواند مثل بک لینک برای سئوی سایت شما مفید باشد.

به طور کلی رپورتاژها را می‌توان به دو دسته‌ی تجاری و سیاسی تقسیم کرد که هدف رپورتاژ تجاری، یافتن مخاطب و مشتری جدید است و در رپورتاژ سیاسی هم دیدگاه‌های سیاسی افراد مورد هدف قرار می‌گیرد.کلمه رپورتاژ (Reportage) کلمه‌ای با ریشه‌ فرانسوی است که به عمل یا روش گزارش خبر یا خبرنویسی گفته می‌شود. در زبان انگلیسی رپورتاژ آگهی با واژه «Advertorial» توصیف می‌شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ DM House خدمات ریپورتاژ را مانند دیگر خدمات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ برای شما عزیزان ارائه می‌کند.

چرا باید از رپورتاژ اگهی استفاده کرد؟

تبلیغات فضای آنلاین در زمان حال تاثیر زیادی در افزایش مخاطب و مشتری داشته است و نقش بزرگی را در زمینه جذب مشتری ایفا کرده است. استفاده از رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تصویر نوشتاری رپورتاژ آگهی

مزیت اول رپورتاژ

منظور از رپورتاژ آگهی در این مقاله رپورتاژ آگهی سایت است. برای تبلیغ کردن یک کسب و کار اینترنتی راه‌های زیادی وجود دارد که هزینه‌های زیادی هم دارد. یکی از روش‌هایی که نتیجه قابل قبول و خوبی را حاصل می‌شود و هزینه نسبتا کمتری به نسبت باقی روش‌ها دارد استفاده از همین رپورتاژ آگهی است. همچنین رپورتاژ آگهی برای همه نوع کسب و کاری مناسب است. شما در رپورتاژ آگهی در واقع لینک سازی خارجی انجام می‌دهید. 

مزیت دوم رپورتاژ آگهی

مزیت دوم این روش این است که وقت گیر نیست و زمان زیادی را از شما اشغال نمی‌کند و می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

مزیت سوم رپورتاژ

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که تبلیغ شما تبلیغی دائمی است و برای همیشه می‌تواند مخاطب برای کسب و کار شما کسب کند. اغلب سایت‌هایی که رپورتاژ آگهی باقی سایت‌ها را منتشر می‌کنند آن را برای همیشه یا حداقل مدت طولانی منتشر کرده و این کار احتمال جذب مشتریان را افزایش می‌دهد. 

مزیت چهارم رپورتاژ

مزیت چهارم این روش تبلیغاتی این است که تاثیر بسیار خوبی بر سئوی سایت شما دارد که در نتیجه باعث بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل می‌شود. 

به طور خلاصه رپورتاژ آگهی هم در جذب مشتری نقش پر رنگی ایفا می‌کند و هم سایت شما در در دید گوگل محبوب می‌کند که باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌شود.

مزیت پنجم رپورتاژ

استفاده از رپورتاژ آگهی برای همه نوع کسب و کاری چه کوچک چه بزرگ استفاده می‌شود و نتیجه مطلوبی دارد.

مزیت ششم رپورتاژ

مزیت اخر رپورتاژ آگهی این است که زمانی که شما محتوای مد نظر خود را در کانال‌های پر مخاطب قرار می‌دهید برند شما بیشتر دیده می‌شود و در یاد مخاطبانتان قرار می‌گیرد. این کار رابطه مستقیمی با افزایش اعتبار برند شما دارد.

تصویر مینیاتوری از رپورتاژ

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

برای تهیه رپورتاژ آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.

مقاله بنویسید

به شما توصیه می‌کنیم که تا حد امکان به سمت فروش مستقیم نروید. به طور کل ماهیت رپورتاژ آگهی باید به گونه‌ای باشد که 70 درصد آن آموزنده باشد و در واقع برای کاربر مفید باشد. 

این فرض را که باید از طریق این رپورتاژ فقط مخاطب جذب کنید را کنار بگذارید و در ابتدا به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مطلب آموزنده‌ای به مخاطب ارائه دهید. 

اگر رپورتاژ را با این فرض بنویسید،‌ احتمال جذب مخاطب و مشتری بیشتر می‌شود.

کپی نکنید

رپورتاژ هم مانند محتوای سایت شما نباید کپی باشد و باید کاملا منحصر به فرد باشد. اگر رپورتاژ شما کپی باشد یا با نمونه‌های دیگر سایت‌ها شباهت زیادی داشته باشد ارزش آن کم می‌شود. 

از کلمات کلیدی و اصلی استفاده کنید

از آنجا که هدف ما از ایجاد رپورتاژ آگهی بهبود سئوی سایت است پس باید اصول آن را نیز رعایت کنیم. استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی هم خانواده در رپورتاژ آگهی ضروری است. 

ارزش‌ آفرینی و کاربردی بودن

تبلیغ برند شما در رپورتاژ آگهی نباید به صورت کاملا واضح انجام بگیرد. بیشتر می‌توانید روی این موضوع که خدمات شما چه نیازی از کاربر را می‌تواند رفع کند تمرکز کنید.

تیتر جذابی انتخاب کنید

اولین مولفه‌ای که در نوشتن رپورتاژ آگهی مهم است این است که تیتری جذاب داشته باشد تا بتواند مخاطبان از هر قشر و سلیقه‌ای را جذب کند. 

در صفحه‌ای که رپورتاژ را منتشر می‌کنید ممکن است هر فردی با هر ذهنیتی وجود داشته باشد؛ پس اینکه چه تیتری بنویسید مسئله سختی است و باید زمان زیادی را برایش صرف کنید. 

از المان‌های تصویری استفاده کنید

می‌توانید از تصاویر جذاب و کاربردی در مقاله خود استفاده کنید اما استفاده بیش از حد از تصاویر توصیه نمی‌شود.

به اندازه بنویسید

نه کوتاه و مختصر بنویسید نه خیلی طولانی. کوتاه و مختصر نوشتن بیشتر شبیه به آگهی می‌شود و ماهیت اصلی خودش را از دست می‌دهد. البته تعداد کلمه مقاله شما به موضوعی که درمورد آن می‌نویسید هم بستگی دارد. اما رپورتاژی خیلی طولانی هم ننویسید؛ چرا که ممکن است حوصله مخاطب سر رود و از صفحه خارج شود. 

جستجوی عمیق انجام دهید

اینکه تنها به دنبال ارائه مقاله‌ای خشک همراه با کلمات کلیدی زیاد باشید کیفیت رپورتاژ را پایین می‌آورد. اگر بتوانید بیابید که مخاطب شما حول چه موضوعاتی دغدغه دارند و به دغدغه‌ها و سوال‌ها و ابهام‌های مخاطب نزدیک‌تر شوید، احتمالاً نتیجه‌ بهتری خواهید گرفت.

به سبک رسانه مرجع نزدیک شوید

پیشنهاد می‌کنیم حداقل ده مقاله یا مطلب از رسانه مرجع را بخوانید تا دریابید که با چه فرمتی نوشته‌های خود را منتشر می‌کند. اینگونه تاثیرپذیری مخاطب افزایش می‌یابد.

همچنین لازم است که اهمیت پاراگراف اول را فراموش نکنید و آن را طوری بنویسید که مخاطب را برای پیگیری بقیه‌ی رپورتاژ ترغیب کند.

نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی پربازدید

برای جذاب‌تر شدن یک رپورتاژ می‌توانید از مواردی که قبل‌تر اشاره شده استفاده کنید؛ همچنین خوب است که به دیگر مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود نیز دقت کنید.

بهتر است مطالبی که می‌نویسید ساده و روان باشد تا مخاطب متوجه منظور شما شود.

استفاده از گفتار و ادبیات درست از دیگر نکات مهم و با ارزش است.

توصیه می‌شود که همیشه کیفیت محصولات خود را در بالاترین سطح نگه دارید، اینگونه مخاطب شما تبدیل به یک مخاطب وفادار می‌شود.

سعی کنید مخاطب خود را شناسایی کنید تا از نیازات و رفتارهای آن‌ها آگاه باشید.

انتخاب موضوعات درست از دیگر مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

استفاده از CTA یا کال تو اکشن در جای درست و مناسب به رشد و افزایش مخاطب وب‌سایت شما کمک خواهد کرد.

یکی از نکاتی که ممکن است به چشم نیاید رعایت نشدن نکات نگارشی در اکثر محتواهای تولید شده است، در صورتی که رعایت این نکات در نتیجه نهایی بسیار موثر است.

رابطه میان رپورتاژ و سئو وب‌سایت

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد رپورتاژ آگهی از بهترین روش‌های بهبود سئو سایت است. زمانی که شما رپورتاژی در صفحات توزیع محتوا علی‌الخصوص سایت‌های پر مخاطب منتشر می‌شود لینک فالویی که این سایت‌ها به شما می‌دهند. به دلیل اعتبار بالای سایت نشر دهنده، سئو سایت شما پیشرفت می‌کند و در نتیجه رتبه سایت شما افزایش می‌یابد.

نظر گوگل در رابطه با رپورتاژ آگهی چیست؟

در سال های اخیر گوگل بارها نکاتی را درباره رپورتاژ و کمپین‌های تبلیغاتی به وب‌سایت‌ها گوشزد کرده و صراحتا به این موضوع اشاره داشته که هر نوع روشی که مالکان وب‌سایت‌ها مستقیما در گرفتن بک لینک از سایر وب سایت‌ها دخالت داشته باشند خلاف قوانین گوگل است حال چه بابت آن هزینه‌ای پرداخت کرده باشند چه از روش‌های دیگر استفاده کرده باشند.

اما با تاکید فراوان گوگل بر روی این موضوع و در نظر گرفتن جریمه‌هایی برای وب‌سایت‌های متخلف باز هم به دلیل مقرون به صرفه بودن رپورتاژ آگهی به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی برای صاحبان کسب و کارها، این روش از محبوبیت بسیار بالایی در بین  وب سایت‌های فعال در بیزینس‌های متفاوت در کل دنیا برخوردار است و تقریبا همه کسب و کارها می توانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند.

قیمت رپورتاژ آگهی

تمامی سایت‌ها برای نمایش رپورتاژ شما مبلغی را دریافت می‌کنند؛ اما این مبلغ می‌تواند در هر سایتی متفاوت باشد حتی در سایت‌هایی با یک نوع فعالیت. این تفاوت قیمت به دلیل نبود معیار و مرجعی برای مشخص کردن قیمت است. زمانی که قصد دارید که رپورتاژی منتشر کنید، بهتر است به قدرت دامنه و صفحه توجه کنید و وب‌سایت‌های مختلف را با هم بررسی کنید تا بهترین را انتخاب کنید. هزینه رپورتاژ در سایت‌های ایرانی از دویست هزار تومان شروع و تا دو میلیون پانصد تومان نیز ادامه دارد. البته این مبلغ با توجه به سایت مد نظر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *