آموزش ahref

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر لوگو ahref

ahref یک ابزار قدرتمنده که با استفاده از اون به راحتی میتونید بفهمید رقباتون از چه سایت‌هایی بک لینک می‌گیرن و کلمه کلیدی‌هایی که روی اونا ورودی دارن چیه؟

Ahref به شما کمک می‌کنه تا بک لینک‌های سایت‌تون رو تجزیه و تحلیل کنید. مسیر رو بهتون نشون میده و نقاط قوت و ضعف‌تون رو مشخص می‌کنه و اینطوری شما میتونید یک استراتژی درست و استاندارد رو پیش بگیرید.

خدمات ahref بسیار متنوع و گسترده است؛ به طوری که شما می‌تونید به طور دقیق لحظه به لحظه اتفاقاتی که برای بک لینک‌هاتون میفته رو رصد کنید؛ پس با این تفاسیر خوبه که هر چه سریع‌تر اقدام به خرید اکانت اشتراکی ahref کنید.

تصویر نوشتاری ahref

آموزش ahref

برای تجزیه و تحلیل سئو سایت به ابزارهای حرفه‌ای و دقیق نیاز دارید. بعضی از این ابزارها عبارتند از: ahref، گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و… .

Ahref یک ابزار قدرتمنده که به هیچ وجه نمیشه امکانات و اطلاعات مفیدش رو نادیده گرفت. البته اکثر افراد به دلیل قیمت بالای اکانت ahref ازش استفاده نمی‌کنن و نمی‌دونن که چه اطلاعات مفیدی رو از دست میدن. در ادامه آیکون‌ها، اطلاعات و نمودارهایی که ahref ارائه میده رو بررسی می‌کنیم.

برای شروع، آدرس سایت مورد نظر رو جستجو کنید. در قسمت جستجو مشخص کنید که اطلاعات مربوط به کل دامنه یا فقط یک صفحه خاص براتون نمایش داده بشه.

تصویر پیشخوان ahref

تجزیه و تحلیل سایت ahref

تصویر قسمت تجزیه و تحلیل سایت ahref

بعد از جستجوی سایت مورد نظر، بک لینک پروفایل سایت نمایش داده میشه که حاوی اطلاعات زیر هست.

Ahref rank

این عدد بر اساس تعداد بک لینک‌ سایت تعیین میشه. چیزی شبیه رتبه الکسا، با این تفاوت که الکسا بر اساس ترافیک، سایت‌ها رو رتبه بندی می‌کنه و Ahref rank بر اساس بک لینک پروفایل.

Ur

قدرت بک لینک پروفایل هر صفحه رو نشون میده که همیشه متغیره.

Dr

قدرت بک لینک پروفایل هر دامنه رو نشون میده که همیشه ثابته.

Backlinks

این عدد نشون دهنده تعداد بک لینک‌های ساخته شده هست. علاوه بر این می‌تونین از تعداد بک لینک‌های حذف شده، بک لینک‌هایی که اخیرا ساخته شده و تعداد کل بک لینک‌ها هم مطلع بشید.

Referring domain

تعداد دامنه‌هایی که به سایت مورد نظر بک لینک دادن رو مشخص می‌کنه.

Organic keywords

تعداد کل کیوردهایی که سایت روی اونا رتبه داره رو نشون میده.

Organic traffic

نشون دهنده میزان ترافیک سایت هست؛ البته این آیکون زیاد دقیق نیست چون سایت ahref ایران رو ساپورت نمی‌کنه.

در ادامه با چندتا نمودار آشنا میشین که رشد یا نزول تعداد بک لینک‌ها، دامنه‌ها، صفحات و غیره رو به صورت بصری نمایش میده.

تصویر قسمت Organic traffic

اطلاعات این نمودارها خیلی مفیده؛ پس بی‌تفاوت از کنارشون رد نشین. به عنوان مثال در نمودار New & lost backlinks شما می‌تونید بفهمید چه تعداد از بک لینک‌ها حذف شده؛ همچنین می‌تونید بفهمید که این بک لینک‌ها در چه دامنه‌هایی ساخته شده و اغلب در چه تاریخی حذف شدن؛ حتی نوع بک لینک یعنی اینکه فالو بوده یا نوفالو هم مشخص میشه.

CTLDs distribution

تصویر قسمت CTLDs distribution

در این قسمت تعداد بک لینک‌ها بر اساس دامنه نمایش داده میشه. به کمک این فاکتور از تعداد بک لینک‌هایی که در دامنه com یا ir ساخته شده، مطلع میشید.

بخش Anchors در ahref

تصویر بخش Anchors در ahref

در این قسمت می‌تونید انکر تکست بک لینک‌های ساخته شده رو استخراج کنید. در واقع یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ابزار ahref قسمت anchors هست؛ چون اطلاعات مهم و کاربردی در اختیارمون میزاره.

در ادامه می‌خوایم منوی سمت راست ابزار ahref رو بررسی کنیم.

اول باید تعیین کنید که تمام بک لینک‌ها، یا صرفا بک لینک‌هایی که اخیرا ساخته شده رو بهتون نشون بده.

سپس با توجه به چیزی که انتخاب کردید اطلاعات و نمودارها ظاهر میشن.

Referring domains

در این قسمت نوع دامنه‌هایی که به سایت شما لینک دادن مشخص میشه؛ مثلا: 37 درصد از دامنه‌ها edu بودن و 15 درصد از دامنه‌ها gov بودن.

در قسمت Backlinks نوع لینک‌ها نمایش داده میشه؛ یعنی لینکی که به سایت شما داده شده Dofollow بوده یا Nofollow و یا … .

URL rating distribution

توی این بخش اعتبار دامنه‌هایی که به شما لینک دادن به صورت درصد بیان شده.

مثلا 20 درصد از بک لینک‌هایی که برای این سایت ساخته شده از دامنه‌هایی بودند که اعتبار اونا بین 81 تا 90 هست.

از منوی سمت راست صفحه می‌تونید گزینه Organic search رو انتخاب کنید. نکته‌ای که در این قسمت باید بهش توجه داشته باشید اینه که اطلاعات منتشر شده در این قسمت زیاد قابل استناد نیستن؛ چرا که ابزار ahref ایران رو ساپورت نمی‌کنه و اطلاعاتی که منتشر میشه عموما درست نیست.

تصویر بخش URL rating distribution

نحوه یافتن بک لینک‌های رقبا از طریق ahref

تصویر نوشتاری بلک لینک

یکی از دلایلی که افراد از ابزار ahref استفاده می‌کنند؛ پیدا کردن بک لینک‌های رقباست. روش یافتن بک لینک‌های رقبا از طریق سایت یا ahref اینطوریه که شما باید وارد قسمت backlinks بشید بعد از قسمت بالای سایت مواردی که مد نظر دارید رو تعیین کنید.

Group similar

در این قسمت می‌تونید مشخص کنید که آیا از هر دامنه فقط یک لینک نمایش داده بشه یا تمام لینک‌هایی که در یک دامنه ساخته شدن؟

Link type

در این قسمت می‌تونید فیلترهای مدنظر خودتون رو اعمال کنید که فقط بک لینک‌های dofollow یا بک لینک‌های follow و edu و غیره هم نمایش داده بشن.

Platform

در این قسمت می‌تونید بر اساس نیاز و استراتژی موردنظرتون تعیین کنید که فقط بک لینک‌هایی که در وبلاگ به کار رفته یا فقط در content هستند نمایش داده بشن.

Language

زبان مدنظرتون رو انتخاب کنید.

Traffic

در این قسمت می‌تونید حجم ترافیک سایت‌هایی که بک لینک ساختن رو مشخص کنید.

بعد از اینکه فیلترهای مدنظرتون رو اعمال کردید، لیستی از بک لینک‌ها براتون نمایش داده میشه و شما می‌تونید عینا از سایت‌هایی که رقبا در اون بک لینک ساختن بک لینک بگیرید.

اکانت ahref

 ahref یک ابزار کارآمده و امکانات زیادی رو در اختیار صاحبان سایت قرار میده. برای اینکه بتونید از تمامی امکانات این ابزار استفاده کنید، لازمه که یک اکانت اشتراکی تهیه کنید. بخاطر تحریم‌ها ما نمی‌تونیم مستقیما از سایت ahref اکانت بخریم و برای این کار به کمک سایت‌های واسطه نیاز داریم. این به طوری هست که مبلغ رو به اونا پرداخت می‌کنیم و اون سایت‌ برای ما اکانت تهیه می‌کنه. استفاده از اکانت اشتراکی ahref به ما این امکان رو میده تا از صد درصد امکانات این سایت بهره‌مند بشیم.

جمع بندی

Ahref ابزاریه که یادگیری اون می‌تونه خیلی به پیشرفت و ترقی سئو سایت شما کمک کنه. اگه شما هم سئو کار یک سایت فروشگاهی یا خدماتی هستید بهتره آموزش ahref رو در برنامه‌هاتون قرار بدید تا به زودی بتونین با کمک تکنیک‌ها و اطلاعات کاربردی که در اختیارتون قرار میده تاثیرش رو در کسب و کارتون ببینید.

برای یادگیری این ابزار می‌تونید از دوره‌های رایگان به زبان فارسی و انگلیسی که در اینترنت موجوده و یا اساتید خبره‌ای که اونو آموزش میدن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *