woorank چیست؟

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر لوگو woorank

همچنان که استفاده از علوم بسیاری مثل پزشکی، شیمی و… نیازمند ابزارهای اختصاصی خودشون هست، سئو هم به عنوان یکی از علوم نوین و مترقی در عصر حاضر از این قاعده مستثنی نیست. انواع ابزارهای سئو بستر بهره گیری از این علم بهینه سازی سایت رو بسیار گسترده‌تر و فرآیند استفاده ازش رو تسهیل می‌کنن.

woorank از جمله این ابزارهای کاربردی هست که در سئوی سایت خیلی به دردتون خواهد خورد.

بریم که بدونیم woorank چیست و چه کاربردی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داره.

ابزار woorank چیست؟

وورنک (woorank) ابزاری هست که این قابلیت رو برای شما فراهم می‌کنه وب سایت‌تون رو از نظر جنبه‌های مختلف دارای اهمیت در سئو مورد بررسی و ارزیابی قرار بدید. به عبارت دیگه woorank اومده و با جمع آوری تعدادی از مهم‌ترین فاکتورهای سئوی سایت، کار شما رو در فرآیند تجزیه و تحلیل وب سایت و کشف باگ‌ها و مشکلات موجود در ساختار انواع بهینه سازی سایت از جمله سئو آن پیج، آف پیج و… راحت می‌کنه.

این ابزار سه نسخه رایگان، pro و premium داره و شما بسته به میزان اطلاعاتی که نیاز دارید می‌تونید از هر یک از این نسخه‌ها استفاده کنید. با اینکه نسخه رایگان woorank اطلاعات کمتری رو نسبت به دو ورژن دیگه در اختیارتون می‌ذاره؛ اما اگه به ویژگی‌های حرفه‌ای و اطلاعات خیلی تخصصی احتیاج ندارید، داده‌های نسخه رایگان هم می‌تونه بهتون کمک کنه رتبه‌های بهتری در صفحه نتایج کسب کنید.

فاکتورهای مورد بررسی woorank چیست؟

همچنان که در قسمت قبلی بهش اشاره کردم، کار ابزار woorank بررسی وضعیت سایت در تعداد مشخصی از معیارهای مهم در بهینه سازی سایت و کسب رتبه برتر در نتایج گوگل هست. توی این قسمت بهتون میگم که گزارش‌های ارائه شده توسط نسخه pro woorank سایت شما رو در چه فاکتورهایی بررسی می‌کنه.

وضعیت سئوی داخلی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های woorank، بخش seo هست که در اون سایت از جنبه اصول مهم در سئوی on page بررسی میشه. در بهترین حالت باید تمام متریک‌های موجود توی بخش به رنگ سبز باشن؛ چرا که هر گونه اشکالی در بخش seo مستقیما روی عملکرد سایت شما در گوگل و در نهایت رتبه‌ای که کسب می‌کنه اثر می‌ذاره؛ مثلا اگه تعداد کاراکترهای تایتل یا متا دیسکریپشن بیش از حد معلوم باشن، عنوان و دیسکریپشن صفحه شما در نتایج ناقص نشون داده میشه.

علاوه بر این وورنک در قسمت seo درباره مواردی مثل تگ‌های alt، لینک سازی داخلی، سایت مپ و به طور کلی هر آنچه که در سئوی داخلی مطرح هست اطلاعات مفیدی رو ارائه میده؛ به این ترتیب می‌تونید متوجه صحت عملکرد خودتون در سئوی سایت بشید و با آگاهی از مشکلات، قبل از اینکه دیر بشه اون‌ها رو اصلاح کنید تا به سئو و رتبه سایت در گوگل ضربه نزنه.

عملکرد نسخه موبایل فرندلی سایت

مورد دیگری که توی این ابزار بررسی میشه، ورژن موبایل فرندلی سایت هست. این قسمت در woorank عملکرد کلی نسخه موبایلی سایت شما و سرعت اون رو آنالیز می‌کنه.

با توجه به میزان اهمیتی که نسخه موبایل فرندلی سایت‌ها برای کاربران و همچنین گوگل داره، آگاهی از عملکرد سالم یا مشکل دار اون طبیعتا حائز اهمیت و توجه هست و در رتبه بندی سایت و همچنین بهبود تجربه کاربری تاثیرگذاره.

وضعیت سرور و دامنه

وورنک وضعیت قطع و وصلی سرور سایت شما رو هم مورد بررسی قرار میده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشه با ارسال نوتیف، شما رو از وجود اختلال در سرور مطلع می‌کنه. همچنین در قسمت مربوط به این موضوع در ابزار woorank می‌تونید اطلاعاتی رو درباره سرعت سایت و  مجهز بودن یا نبودن دامنه به گواهی ssl به دست بیارید.

تجربه کاربری (usability)

معیارهایی که در این قسمت وب سایت بر اساس اون‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیره بیشتر به تجربه کاربری مربوط هستن و از این طریق روی سئو تاثیر میذارن. هر چند میزان اثرگذاری این موارد به اندازه فاکتورهای سئوی داخلی، موبایل فرندلی و… برجسته نیست؛ با این حال بی توجهی به این عوامل هم قطعا در دراز مدت به سئو و جایگاه سایت در گوگل ضربه خواهد زد.

داشتن صفحه ارور 404، فاو آیکون، url سئو فرندلی و… از جمله این موارد هستن.

تصویر نوشتاری از woorank

بک لینک‌ها

ابزار woorank یک لیست از بک لینک‌های سایت رو در اختیارتون گذاشته و با این کار فرآیند تحلیل و آنالیز بک لینک‌ها رو به میزان قابل توجهی برای شما تسهیل می‌کنه. علاوه بر لیست، این ابزار ضمن بررسی اختصاصی کیفیت هر بک لینک، یک امتیاز کلی هم به مجموعه فهرست بک لینک‌های شما میده. نکته قابل توجه اینه که امتیاز ارائه شده توسط این ابزار تقریبی هست و نمیشه به صورت 100 درصد به اون استناد کرد؛ بلکه تنها یک دید کلی نسبت به وضعیت و کیفیت بک لینک‌های سایت به وبمستر و سئوکار ارائه میده.

شبکه‌های اجتماعی

همون طور که از اسمش پیداست، این قسمت به بررسی وضعیت شبکه‌های اجتماعی سایت و ارائه آمارهای مرتبط به اون‌ها می‌پردازه. از جمله اطلاعات ارائه شده توی این قسمت می‌تونم به تعداد اشتراک گذاری‌ها، فالوورها و… اکانت وب سایت شما در انواع شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و… اشاره کنم.

با توجه به اینکه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی روی بهبود جایگاه شما در صفحه نتایج اثر می‌ذاره، اطلاعات این قسمت می‌تونن برای بهبود رتبه یا تثبیت اون، بسیار کاربردی و مفید باشن.

میزان بازدید کنندگان

فکر نمیکنم لازم به توضیح باشه که توی این قسمت چه اطلاعاتی دریافت می‌کنید. از جمله کاربردهای ابزار woorank ارائه آمار بازدید کنندگان کلی و ترافیک ورودی سایت هست. در ادامه توی قسمت visitors و local علاوه بر ترافیک ورودی اطلاعات حضور سایت شما در دایرکتوری‌های محلی هم بهتون ارائه میشه. با استفاده از این اطلاعات می‌تونید در صورت نیاز مخاطبین و مشتریانی رو جذب کنید که با کسب و کار شما همشهری هستن.

کراول تدارکاتی سایت

و اما یکی از به درد بخورترین کاربردهای woorank همین مسئله خزش تدارکی در سایته؛ یعنی چی؟ یعنی اینکه با کمک woorank می‌تونید قبل از تحویل محصول اصلی به مشتری، یکبار خودتون هم اون رو پرو کنید تا در صورت وجود عیب یا نقیصه بهتر و سریع‌تر بتونید بهش پی برده و اصلاحش کنید.

توی این قسمت، وورنک به دنبال کشف هرگونه اشکال و عیب در ساختار سئوی سایت، در صفحه شما فرآیند خزش رو انجام میده و در نهایت هم بعد از بررسی و مداقه نهایی، نتیجه غایی رو از طریق ارسال نوتیف بهتون اعلام می‌کنه.

تایتل، متا دیسکریپشن، تگ‌های هدینگ، محتوای اصلی و… از جمله مواردی هستن که woorank طی کراول کردن صفحه سایت اون‌ها رو مورد بررسی و آنالیز قرار میده.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *