الگوریتم YMYL گوگل چیست؟

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

الگوریتم YMYL گوگل

YMYL مخفف عبارت “Your Money or Your Life” به معنای “زندگی شما یا پول شما” هست. YMYL که یکی از الگوریتم‌های گوگل محسوب میشه طوری طراحی شده که انگار از طرف کاربران مامور شده تا با سخت‌ترین قوانین، امنیت رو تضمین کنه.

کار اصلی این الگوریتم، اطمینان از امنیت و صحت سایت‌هایی هست که تاثیرات مهمی در زندگی فردی و مالی کاربر دارند.

همه سایت‌هایی که به نحوی روی رفاه، امنیت، خوشبختی، موفقیت و تامین مالی شما تاثیرگذارند از این دسته هستند.

این روزها، اکثر افراد برای رفع نیازهاشون توی گوگل سرچ می‌کنند. این مسئله گاهی اوقات میتونه با سو استفاده‌هایی همراه باشه و از خط قرمز کاربران رد بشه. خط قرمز کاربر هم یعنی خط قرمز گوگل!

گوگل برای کاربر ارزش زیادی قائل هست؛ به همین دلیل اصلا دوست نداره ازش سو استفاده بشه.

در سال 2018 با انتشار این الگوریتم، سایت‌های زیادی که با کلمات کلیدی پولساز رتبه‌های اول بودند، رتبه‌شون رو از دست دادند و همچنین سایت‌های زیادی افت کردند؛ پس نتیجه می‌گیریم همینطور که کلمات کلیدی برای الگوریتم مرغ مگس خوار مهمه، برای این الگوریتم هم مهمه.

الگوریتم YMYL روی چه سایت‌هایی تاثیرگذار است؟

  • صفحات خبری مربوط به سیاست و تکنولوژی
  • صفحات سلامت، پزشکی و درمان
  • سایت‌های مربوط به دولت، قوانین شهروندی و حقوقی
  • مسائل مربوط به وام، سرمایه، مشاوره مالی
  • اطلاعات و مشخصات خرید
  • و مسائل دیگه‌ای مثل نژاد، قومیت، مذهب، تغذیه، دانشگاه، مسکن و…

ارتباط نزدیک E.A.T با الگوریتم YMYL

تصویر ارتباط نزدیک E.A.T با الگوریتم YMYL

می‌دونیم که الگوریتم EAT به عنوان پایه تفکر گوگل، مخفف 3 کلمه تخصص، اعتبار و اعتماد پذیری هست. این الگوریتم تخصص فرد منتشر کننده، اعتبار و اعتماد پذیری سایت رو ارزیابی می‌کنه.

بنابراین، گوگل با سیستمEAT تا حد زیادی از اعتبار و امنیت سایت‌ها مطلع هست. از این جهت، EAT کمک زیادی به فرآیند الگوریتم YMYL می‌کنه.

کلا، این دو بطور مکمل و در کنار هم کار می‌کنند و کلیدهای موفقیت گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا و صفحات وب هستند.

دلیل اهمیت الگوریتم YMYL

گوگل مفهومی به نام “هدف سودمند” (beneficial purpose) برای ارزیابی صفحات سایت‌ها داره. موتور جستجو زمان سر زدن به یک صفحه سایت، می‌خواد بدونه هدف محتوای اون صفحه چیه؟

تصویر دلیل اهمیت الگوریتم YMYL

گوگل معتقده وبسایت‌ها و محتواشون برای کمک به کاربر ایجاد میشن. هر کاربر هم از جست و جو در گوگل هدف مشخصی داره؛ کاری که محتوای شما باید انجام بده اینه که هدف کاربر رو برآورده کنه. چه به روز بودن محتوا که البته الگوریتم تازگی محتوا تاکید بیشتری رو این موضوع داره و چه درست بودن محتوا که اونم بیشتر مربوط به الگوریتم پاندا است.

همچنین علاوه بر اینکه هدفش رو برآورده می‌کنه، باید کاربرمحور هم باشه. این یعنی اینکه اگر کاربر شما لحن خودمونی دوست داره راحت باهاش حرف بزنید، اگر رسمی می‌پسنده محتوا رو رسمی بنویسید، اگر خندوندن اون بهش حس خوبی می‌ده این کار رو بکنید، خلاصه هر کاری که خوشحالش می‌کنه رو انجام بدید؛ به طور کلی با توجه به جامعه مخاطب خودتون، تولید محتوای جذاب انجام بدید.

اینارو گفتم که درک کنید اهمیت رضایت کاربر برای گوگل چقدر هست.

بنابر چیزایی که گفته شد، گوگل دوست داره کاربر از جست و جو احساس امنیت کنه و ارتباط برقرار کنه. راه‌اندازی الگوریتم YMYL هم یکی از دلایل این موضوع هست. این الگوریتم اطمینان حاصل می‌کنه که سو استفاده‌ای صورت نگیره و همه چیز در امن‌ترین حالت ممکن به انجام برسه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *