یواست سئو – کاربرد افزونه Yoast Seo وردپرس

آنچه در این مقاله یاد می‌گیرید:

تصویر یواست سئو چیست

yoast چیست و خرید افزونه یواست چه کاربردی دارد؟ بی شک یکی از بهترین و یا به عبارتی بهترین افزونه سئو برای وب سایت‌های وردپرسی افزونه یواست سئو (Yoast Seo) است. یواست سئو ابزار سئو برای وردپرس هست که توسط تیم Yoast برنامه نویسی شده و در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه میشه که قاعدتا نسخه پرمیوم اون امکانات بسیار بیشتری نسبت به نسخه رایگانش داره؛ اما اگه زیادی اهل هزینه برای پلاگین‌ها نیستید اصلا نگران نباشید؛ چرا که نسخه رایگان افزونه یواست سئو هم بسیار کارآمده و تا حدودی پاسخگوی نیاز یک وب سایت شخصی و یا فروشگاهی رو داره و دیگه نیازی به خرید یواست سئو پرمیوم نیست. یواست سئو با در اختیار قرار دادن امکاناتی مثل تحلیل کلمات کلیدی یواست، بررسی وضعیت عناوین، اعمال ریدایرکت‌ها، بررسی توضیحات متا و دیگر موارد اثرگذار بر سئو داخلی سایت به شما کمک خواهد کرد تا هرچه بیشتر به هدف‌تان که مسلما قرارگیری در رتبه‌های بالای صفحه نتایج است، نزدیک بشید.

کاربرد افزونه یواست سئو

همونطور که پیش از این گفته شد، پلاگین یواست سئو (Yoast Seo) دستیابی به بالاترین استانداردهای فنی سئو سایت رو برای وبسایت شما فراهم می‌کنه؛ همچنین این سرویس با در اختیار قرار دادن ابزارهای مرتبط با سئوی محتوا، بینش گسترده‌ای رو برای اطلاع از سازگاری محتوای تولید شده با سئو وب سایت، به شما ارائه میده. در ادامه این مطلب ما به انواع خدمات ارائه شده در این افزونه برای وب سایت‌ها پرداخته‌ایم. لازم به ذکر است که آموزشی تحت عنوان آموزش رایگان یواست سئو وجود ندارد.

  • بررسی چگالی کلمات کلیدی

در افزونه یواست سئو شما قادرید تا با وارد کردن کلمات کلیدی در این افزونه، میزان استفاده از کلمه کلیدی خودتون در محتوای یک صفحه رو مورد تجزیه و تحلیل قرار بدید.

  • اضافه کردن کلید واژه مرتبط
تصویر پیشخوان یواست سئو

در نسخه رایگان پلاگین یواست سئو امکان وارد کردن تنها 1 کلمه مرتبط با عبارت کلیدی اصلی وجود داره؛ اما در نسخه پرمیوم اون، شما این امکان رو دارید تا تعداد بیشتری از کلماتی که با عبارت کلیدی اصلی ارتباط معنایی دارند رو وارد کنید؛ برای مثال اگه کلمه کلیدی شما قلم باشه، واژه کاغذ با آن ارتباط معنایی داره و شما با استفاده از این ویژگی می‌تونید حجم بیشتری از ترافیک رو به سمت وب سایت خودتون هدایت کنید.

  • پیشنهاد برای لینک سازی داخلی

این ویژگی تنها در نسخه پرمیوم این افزونه فعال هست و روش کار اون هم اینجوریه که ابتدا محتوای شما رو مورد تجزیه و تحلیل قرار میده، بعد پیشنهاداتی رو برای ایجاد پیوندهای داخلی با سایر محتواهای مرتبط به شما ارائه می‌کنه.

تغییر مسیر آدرس صفحات (ریدایرکت)

یکی دیگه از برجسته‌ترین خدمات ارائه شده در این افزونه، امکان تغییر مسیر آدرس صفحات یا ریدایرکت است. شما با کمک افزونه یواست سئو قادرید تا به راحتی و در کمترین زمان URL مدنظر خود رو بر روی آدرس دیگری قرار بدید. برای اطلاع از چگونگی نحوه ریدایرکت با یواست سئو ابزار وردپرس و تنظیمات یواست سئو، مقاله ریدایرکت 301 رو مطالعه نمایید.

  • پیش نمایش گوگل

از ویژگی‌های دیگه جذاب یواست سئو ابزار وردپرس، امکان مشاهده چگونگی نمایش صفحات خود در صفحه نتایج گوگل است و این ابزار این امکان رو به شما میده تا وضعیت نمایش صفحه در لیست نتایج رو هم در حالت دسکتاپ و هم در حالت موبایل مشاهده کنید؛ همچنین این ویژگی به شما کمک می‌کنه تا نحوه نمایش عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه رو مشاهده کنید تا در صورت نیاز، به راحتی به اصلاح هرکدوم از این موارد بپردازید.

  • پیش نمایش پست‌ها در فیسبوک و توییتر

با استفاده از افزونه Yoast Seo علاوه بر پیش نمایش گوگل، شما می‌تونید پست‌های اجتماعی خودتون رو از نگاه بینندگان‌تون مشاهده کنید. با توجه به گسترش روز افزون استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی، ایجاد صفحات مرتبط با بیزینس‌تون در این رسانه‌ها به امری انکار ناپذیر تبدیل شده؛ بنابراین با کمک این افزونه، شما به راحتی می‌تونید صفحات خودتون رو در صورت اشتراک گذاری در فیسبوک و توییتر بررسی کنید. 

  • آنالیز سئو
تصویر مینیاتوری از یواست سئو

همونطور که از اسمش پیداست، تمرکز این بخش روی موارد حائز اهمیت در سئو هست؛ واسه همین این ابزار در مباحث آموزش سئو هم اهمیت بالایی داره. با کمک این قابلیت در یواست سئو، شما می‌تونید تا به بررسی مواردی نظیر وضعیت لینک سازی، کم یا زیاد بودن تعداد کاراکترهای توضیحات متا دیسکریپشن و عناوین، وجود یا عدم وجود متن جایگزین برای هر کدام از تصاویر و مواردی از این قبیل بپردازید.تصویر بخش آنالیز سئو 

  • تجزیه و تحلیل خوانایی

بهبود وضعیت خوانایی پست‌ها و صفحات خودتون رو فراموش نکنید. حتی اگه شما بهترین و جامع‌ترین مقالات رو در حوزه فعالیت خود ارائه بدید، اما تنها فونت این مقالات کمی ریزتر از حد معمول باشه ممکنه اونطور که باید از این تلاش‌ها نتیجه نگیرید. شاید این مسئله در نظرتون اونقدر موضوع مهمی نباشه؛ ولی شما باید یک محتوا رو طوری ایجاد و به مخاطبان ارائه بدید که حتی سختگیرترین اون‌ها هم پس از گشت و گذار در صفحات شما، از صرف وقت در این وب سایت راضی باشن. ابزار تجزیه و تحلیل خوانایی پلاگین یواست سئو به شما کمک می‌کنه تا مواردی مثل اندازه پاراگراف‌ها، طول جملات، اندازه فونت متن، زیر عنوان‌ها (… و h1، h2، h3) رو بررسی کرده و در صورت وجود مشکلات، به رفع اون‌ها بپردازید. 

  • ایجاد سایت مپ
تصویر ایجاد سایت مپ در یواست

یکی از موارد بسیار ضروری در ابتدای شروع کار هر وب سایت، ایجاد نقشه سایت و ثبت اون در موتورهای جستجو هست که خوشبختانه پلاگین یواست سئو از این قابلیت هم پشتیبانی می‌کنه. برای این کار شما می‌بایست به پیشخوان وردپرس خود برید و روی گزینه سئو و سپس زبانه عمومی کلیک کنید. در مرحله بعد از زبانه‌های پیش رو گزینه امکانات رو انتخاب کرده (سئو> عمومی > امکانات) و در آخر گزینه نقشه‌های XML سایت رو در حالت روشن قرار دهید.

ادامه ساخت سایت مپ

پس از فعالسازی نقشه سایت، برای مشاهده آن، شما می‌بایست روی علامت سوال کوچک جلوی عبارت نقشه‌های XML سایت کلیک کرده و بعد روی گزینه مشاهده نقشه سایت کلیک کنید.

دانلود یواست سئو

ما در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که افزونه yoast چیست! حالا، برای دانلود افزونه یواست از لینک زیر کمک بگیرید. پس از دانلود یواست سئو می‌تونید به راحتی مراحل نصب یواست سئو رو طی کنید و از این افزونه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *